התלבטות לגבי בחור

חדשות כיפה כולנו שדכנים 23/05/10 16:19 י בסיון התשע

התלבטות לגבי בחור

שלום וברכה,

אני יוצאת כשנה עם בחור מדהים, בעל מידות מצוינות- הוא עניו, חכם, מבין, מקשיב, אכפתי, גומל חסדים, מכבד כל אדם, נותן המון צדקה.

הוא אוהב ומכבד אותי ואני אותו, כיף לנו להיות ביחד. הבעיה הלא פשוטה היא שאני ברמה דתית יותר גבוהה ממנו. אבל מה שבעיקר מפריע לי זה שהוא לא שומר על העיניים שלו- הוא הולך לים מעורב וכדו', אבל מעבר לכך כל פעם כשאנו ביחד ועוברת לידינו בחורה חשופה הוא פשוט בוחן אותה.

הדבר מקשה עלי מאוד וגורם לי לצער. דיברתי איתו על כך ואמרתי לו שזה פוגע בי אבל הוא כל הזמן מרגיש שאני לוחצת אותו בקטע הדתי וישר נרתע ואומר שזה מי שהוא וקשה לו להשתנות.

בגדול הוא מקפיד על מצות ציצית, מתפלל 3 תפילות (לא תמיד במנין), מברך וכו'.

אני יודעת שבמשפחתו הוא גדל בצורה כזו שהולכים למקומות מעורבים, ולכן קשה לו יותר עם זה, אבל אני לא סובלת את זה שהוא לא מסוגל לשמור על העיניים וחייב לבחון כל בחורה שלא הולכת בצניעות.

אני יצאתי עם כמה בחורים ברמה דתית מצויינת בשבילי, ום אף אחד מהם לא היה לי קשר מצויין כזה.

אני כל כך מבולבלת ולא יודעת מה לעשות- להישאר או לחתוך? הוא מודע למצב שהוא לא ברמה דתית גבוהה אבל כרגע אין לו את הניצוץ של השאיפה להתעלות, זה לא ממש מעניין אותו. ד.א. היתה תקופה בעברו שהתרחק קצת מהדת אך לבסוף החליט שהוא רוצה להיות דתי, הוא מאמין ואוהב את הדת. אך מה עלי לעשות????

תודה רבה!!!!



תשובה

שלום

זה לא עניין של דת בכלל. זה עניין לכבד את אשתו. ואם הוא בחר בך כאשתו אז אין לו שום סיבה לחפש בחורות אחרות. זה נקודה. מישהו פעם אמר שאחרי הנישואין או ההחלטה להתחתן כל שאר הבחורות הן קופות! כן קופות כמו בגן החיות. אז מה יש לו להסתכל על קופות? עובדה שיש איש שהלך למכולת ואמר לאשתו אחרי שהוא חזר שהוא ראה במכולת קופות! כן! היתה שם קופה 1, קופה 2, קופה 3... ואפילו קופה מרכזית. בצחוק כן. אבל העניין האמיתי לא רחוק מהמציאות. מכיוון שיש לו אשה "בבית" אין לו עניין יותר לחפש.

כמו שלך אסור לחפש בחורים אחרים. אולי תשאלי אותו מה דעתו אם את תתחילי לפזול לבחורים חטובים עם ריבועים בבטן, או שבאופן כללי נראים לך טוב? מה אז תהיה הרגשתו?

זאת בדיוק ההרגשה שאת מרגישה, יש בה טעם של "בגידה" באמון. ביחס האהבה כלפיך. ביחס של ההתחשבות והאיכפתיות.

זה באמת קשה, כאשר אתה מושפע מאז שאתה קטן, ומהסביבה לחשוב שזה מותר. שהטלויזיה מקרינה כל הזמן, שהרחוב נראה כפי שהוא נראה. זה באמת מאוד מאוד קשה עד בלתי אפשרי. היום בחורות מתלבשות בכוונה בצורה פרובוקטיבית ולא צנועה. זה באמת לא פשוט. יש מקומות שמועדים לפורענות וכדאי פשוט להתרחק מהם.

להיות חכם, ולהתרחק ממה שאפשר להתרחק, להתגונן, ולהילחם נגד היצר הרע.

אבל זה לא עניין של דת. גם אשה "חילונית" רגישה לעניינים אלו. ולא הייתה מסכימה ועוברת לסדר היום אם עיני בעלה היו משוטטות כל הזמן למקומות אחרים. זה היה פוגע בה באופן הכי עמוק.

אז יש להבדיל בין רצון לחיות חיי זוגיות בריאים ונכונים לבין חיזוק בדת. ואין כאן קשר בין הרצון שלך לחיזוק בדת. פשוט אולי יותר קל לתלות את זה בחיזוק בדת ולא לעשות כלום כדי לתקן את הטעון תיקון מבחינה זוגית בריאה.

בהצלחה

שמואל, כולנו שדכנים