השארת שם הנעורים

חדשות כיפה יעל זיוון 29/12/13 00:03 כו בטבת התשעד

השארת שם הנעורים

שלום! בשעה טובה התארסתי ואני מתעתדת להתחתן עוד מספר שבועות. ארוסי גילה כי אני מתכוונת להשאיר את שם נעורי ולהוסיף לו את שם משפחתו. הוא לקח זאת בצורה מאוד קשה, וטען שזה פוגע בזוגיות ובאחדות שלנו, שכן אני נושאים שמות משפחה שונים. הסברתי לו כי זה חשוב לי, שם נעורי הוא חלק בלתי נפרד מחיי (אני כבר בת 26) ואין זה משפיע בכלל על הזוגיות שלנו. במסמכים רשמיים יופיע שם משפחתו ובמסמכים שלי יופיעו שני השמות. הוא מתנגד בתוקף. מצד אחד, אני לא רוצה לריב עכשיו, לפני החתונה, על זוטות מעין אלו, ומצד שני... אני מרגישה שזו פגיעה באוטונומיה שלי, ושזו החלטה שלי.. מה דעתך? תודה מראש!



תשובה

שלום!

ראשית מזל טוב.את מעלה כאן סוגיה שעל פניה נראית כ'זוטות' כפי שהגדרת. יחד עם זאת אני יכולה מאד להבין אותך ואת ארוסך.מבחינתך שם נעורייך מהווה חלק מהאוטונומיה שלך אך השאלה מה מסמלת השארת השם עבורו? האם זה עניין של כבוד? האם זה ענין של שבירת מוסכמות בקרב סביבתו הקרובה? איך הדבר יתקבל במשפחתו? זאת אומרת, שהחשיבה והעמדה שלו המובילה אותו להתנגדות הזו היא המשמעותית כשם שלך חשוב להמשיך להדגיש את שייכותך למשפחתך.אלו נושאים משמעותיים שזו הזדמנות להעלות אותם.

עד כמה חשוב לו לבוא לקראתך בנושא זה שהוא כה חשוב עבורך?

כמוכן, ציינת שהוא 'גילה', מה משמעות הגילוי? האם זה התברר לו כבדרך אגב? או שמא סיפרת/שיתפת אותו? יתכן גם שאופן הבאת הדברים לידיעתו היא לכשעצמה עוררה בו התנגדות מסויימת.

אם מאד חשובה לו האחדות בשם משפחה, ולך חשוב לשמר את השם-אולי תוסיפו כל אחד את שם משפחתו של השני- באופן זה לא תאבדו את השורשים שלכם ואחידות השם משפחה תשמר...

בהצלחה!

יעל זיוון

M.A. מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

054-3979882