הפרשות בשבעה נקיים

חדשות כיפה דפנה מאיר 24/02/09 12:39 ל בשבט התשסט

הפרשות בשבעה נקיים

שלום, אני בת 24, המחזור די סדיר. יש לי הפרשות חומות, לפעמים עם גוון אדום בהיר, באמצע החודש המחזורי, ז"א בין וסת לוסת. שבועיים אחרי קבלת מחזור, אחרי מס ימים שכבר "התנקתי".

אציין שעוד לא התחתנתי, החתונה בעז"ה עוד 3 שבועות, פשוט אני עוקבת אחר השינויים וזה מדאיג אותי. זה נראה שלא אספיק לספור 7 נקיים עד הסוף ו..

הרופאת נשים שלי(לא דתיה) אמרה שלי שאחכה עד אחרי החתונה וכשארצה להכנס להריון נראה מה קורה. ובכ"ז הייתי רוצה לדעת עכשיו..

חשבתי אולי את יודעת להסביר לי את גורם ההפרשות האלה , הן מגיעות באופן סדרתי ב-3 חודשים האחרונים (לפני זה לא עקבתי) , שבועיים אחרי קבלת וסת, נמשך כיומיים.

תודה



תשובה

בס"ד

לשמרת היקרה, שוב שלום,

הדימום הזה קשור בדרך כלל בבביוץ. יש נשים רבות שחוות כתמים חומים כהים, או כהים מאוד, שבאים ביחד עם ההפרשות הפוריות של הביוץ, ונראים כמו חוטי הפרשה נמתחים ואלסטיים בצבע חום, על נייר הטואלט או נושרים לתוך האסלה. בדרך כלל סביבת הנרתיק רטובה ומדובר בהפרשה מרובה שנמשכת כמה שעות או יום יומיים. לפעמים קצת יותר.

אפשרות נוספת היא שמדובר בפצע בצוואר הרחם, שלא ניתן לחוש בו, עקב מיעוט עצבי תחושה באיזור זה. לפצעים בצוואר הרחם יש נטייה לדמם באופן מחזורי.

את יכולה להיבדק ביסודיות על ידי בודקת טהרה בזמן שזה מתרחש, כדי להסיר את הספק.

אם מדובר בפצע את טהורה. אם מדובר בדימום מתוך הרחם, יש רופאים שנותנים קצת הורמונים בתחילת הווסת כדי לדחות את הביוץ, ואז הדימום הזה מופיע אחרי הטבילה, על תחתונים צבעוניים, וקל להתיר אותו הלכתית.

בכל מקרה לא מדובר על תופעה רפואית מדאיגה, אם כי נפוצה. כמו שזה מופיע כך זה גם יכול להיעלם.

שמעתי על האופציה של אכילת 2 כפות פשתן טחון טרי בכל יום כדי להיפטר מהתופעה.

ברגע שמפסיקים עם הפשתן, התופעה חוזרת. אין לי ניסיון אישי עם זה, אך אכילת פשתן היא דבר בריא וטעים בפני עצמו, ואין סיבה לא לנסות.

אם את מעוניינת בבודקת טהרה, חפשי באיזור מגורייך. אם תרצי לדחות את הביוץ בגלל ענייני טהרה, במידה ויתברר שזהו דימום רחמי, פני לרופא.

אם הרופא לא יסיכים, פני אליי ואפנה אותך לרופאים שיסייעו לך בעניין זה.

בהצלחה, מדפנה מאיר.