הטרדות מיניות

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 25/06/06 15:52 כט בסיון התשסו

הטרדות מיניות

ב"ה

לצוות היועצים שלום וברכה!!

השאלה שלי היא בקשר להטרדות מיניות,כשהייתי קטנה{בערך בגיל 11}עברתי הטרדות מיניות ע"י מישהו שעד היום אני רואה אותו,כיוון שהייתי קטנה הבנתי שמשהו לא בסדר אבל לא עצרתי אותו כי לא היה לי נעים..היום כשאני רואה אותו אני מקללת אותו!,אח"כ בגיל 14 היתה לי עוד הטרדה מינית ע"י מישהו בן 40 ומשהו!!מעולם לא חשבתי להתלונן על אף אחד מהם מהחשש לפירסות ושזה יגיע למשפחתי,כיום אני בת כ20 ואף אחד חוץ מחברותיי הקרובות לא יודעת על זה,.

חשבתי על זה שאולי אני אשמה במצבים הללו??כאילו אני לא עצרתי את זה{לא כי רציתי אלא כי הבנתי את המשמעות!!}

ועד עכשיו אני מרגישה כל כך רע עם עצם העובדה..

ב"ה זה לא משפיע עליי,כיום אין לי בעיה ליצור קשרים עם בנים ואני לא חושבת שבעתיד תהיה לי בעיה עם העניין הזה..בכל אופן השאלה שלי היא:האם יכול להיות שאני אשמה?והאם היום{לאחר הרבה שנים}כדאי לי ללכת על המקרים הנ"ל למשטרה..

נ.ב

המקרה שהיה לי בגיל 14 -אותו אדם ידוע לי שהתריד לפחות עוד 3 בנות!!

תודה רבה על התגובה..



תשובה

שלום רב,

ראשית טוב שפנית והעלית את הנושא. לא נראה שאת אשמה בהטרדות שהופנו כלפיך. בגיל צעיר את לא אמורה לדעת כיצד להגיב. גם בגיל בוגר יותר לא כולן יודעות להגיב נכון ולשים גבולות.

תנסי לחשוב על מישהו שאת סומכת עליו כדי לשתף במה שקרה ולשמוע התיחסות נוספת. רצוי ואולי אף הכרחי לפנות גם ליעוץ מקצועי כדי לברר מה קרה, מה המשמעות, ואלו השלכות יש לנושא, למרות שב"ה את מרגישה שזה לא פגע ביכולת שלך ליצור קשר עם בנים. כדאי גם להתיעץ בקשר לתלונה במשטרה. יש לכך משמעות וחשיבות חברתית, במיוחד כאשר את יודעת שאותו אדם פגע בבנות אחרות. הנקודה הכי חשובה לא להתבשל עם העניין לבד.

בהצלחה.