הורים לא מסכימים

חדשות כיפה כולנו שדכנים 23/08/06 00:32 כט באב התשסו

הורים לא מסכימים

אני בת 18 וגמרתי עכשיו שרות לאומי. במשך השנה האחרונה התחלתי להרגיש שאני מוכנה ורוצה להתחתן ואמרתי ודיברתי על כך עם הורי פעמים רבות. לפני כמה זמן הם אמרו לי שהם לא מסכימים שאתחיל להפגש עד גיל 20 (עוד שנה+). הסיבה לכך היא שהם חושבים שאני עוד קטנה ולא מספיק מיושבת ויש לי עוד דברים להתבגר ולהשתפר...

ויש לי המון התלבטויות- האם בכלל להתווכח על זה? האם לערב גורם שלישי שהורי מכבדים? הרי הם מבינים הרבה יותר טוב ממני ויכולים לראות דברים שאני לא רואה. ברור שהם עושים את זה לטובתי.אבל מצד שני אני באמת חושבת שאני מוכנה אני חושבת שלחכות גם לא יעשה לי טוב (למרות שגם אם אתחיל לצאת עכשיו אף אחד לא מבטיח לי חתונה כ"כ מהר...). ומישהי אמרה לי לא להקשיב להורי בענין זה- מבחינתי זה לא אופציה. אני לא אפגש ובטח שלא אתחתן עם מישהו ללא תמיכתם של הורי.

אשמח אם תוכלו לעזור לי בהתלבטויות..

תודה רבה! חיים שמחים ומאושרים!



תשובה

שלום.

את בעצם שואלת האם כיבוד הורים כולל בתוכו הקשבה והסכמה במאת האחוזים לרצונות ההורים בעניין חיפוש ומציאת בן זוגך.

למשל, אם ההורים יקבעו בווטו לצורך העניין שאסור לך לצאת עם אתיופי או רופא שיניים או צרפתי כי כך הם חושבים שטוב בשבילך אם את צריכה להקשיב להם או לא.

את השאלה באופן כללי הכי טוב לשאול רב שמקובל עלייך וכדאי שיהיה מקובל על ההורים (אם מקובל עליכם לשאול רב, אחרת כל דמות ואישיות שמקובלת על שניכם) לקבל עצתו. וכך מה שיגיד תצטרכו לעשות.

לפי רבנים ששאלתי (שמקובלים על הציבור הרחב) לגבי עצם השאלה של "כיבוד הורים" בנושא זה את לא צריכה לשמוע לדעתם, ואת חופשית לחשוב ולהחליט איך ואם מי תרצי להקים איתו בית נאמן בישראל.

כמובן שכדאי ועדיף לעשות זאת בדרכי נועם ובכבוד.

במליצה "בתחבולות עשי לך בית".

לסיכום, כדאי לערב גורם שלישי (רב או שיות אחרת שמקובלת עלייך ועל הורייך). ההורים שלך כמובן רוצים רק בטובתך ואולי רוצים שתלמדי מקצוע או כל דבר אחר. מקובל ורצוי לשמוע לדעתם בכובד ראש ולכבדם כראוי.

אם זאת את מעתה בצומת דרכים, עד היום הורייך החליטו הכל, מהיום והלאה את גם צריכה להחליט לעצמך איך ועם מי את רוצה להקים בית. ובהמשך גם תצטרכו את ובעלך לנווט בין הצרכים, הרצונות והשאיפות שלכם, של המשפחה הגרעינית שלכם יחד, ובין הרצונות, של הורייך ושל הוריו.

למשל בעניין עניין ה"שבתות" יש פתרון של שבת אחת כאן שבת שם. לעניין חג פסח וכו' וכן לשאר הדברים, קטנים וגדולים, כל דבר צריך למצוא פיתרון שכולם יוכלו לחיות איתו ושאתם תוכלו להתקדם איתו הלאה ולהוציא לפועל את השאיפות והרצונות שלכם שלא תמיד יעלו בראש אחד עם הרצנות של ההורים.

אבל עוד חזון למועד, את בתחילת הדרך (בכל נקודה בחיים נמצאים בתחילת דרך חדשה)

עלי והצליחי,

נתנאל עמרם

כולנו שדכנים