הוצאת זרע לבטלה

חדשות כיפה מכון פועה 08/10/09 20:07 כ בתשרי התשע

הוצאת זרע לבטלה

שלום.!

מגיל קטן 9 בערך אני וציא זער לבטלה ע"י צפיה בסרטים היום אני בן 26 ואינני שולט בזה ואני עומד להתחתן כלתי איננה יודעת מזה.

א. איך אפשר לעזור לי להגמל אני יודע מה ההשלכות הדתיות לזה ואני מנסה ונופל כל פעם.

ב. איך אפשר לוודא שאיני עקר מרוב הפעמים שעשיתי.

לתשובתכם אודה.!



תשובה

שלום וברכה,

ראשית ישר כל על הפניה ושפע ברכה ומזל טוב לקראת הקמת הבית.

אני שמח כי אתה מודע לכך כי חתונה אינה פתרון מיידי וברור לדברים אלו, אף שבחורים רבים המתקשים בכך סוברים כי החתונה תפתור את הקשיים האלו כמעין מטה קסם.

אתחיל מהסוף, אין כל חשש שהדבר גורם לעקרות, וגם אין לי כוונה ליצור מערכת של הפחדה על מנת לגרום לך להימנע מכך, אע"פ שסביר כי המפגש האינטנסיבי לאורך הזמן עם עיוותים בדרך הצגת הקשר המיני בין האיש לאשה, לחשיבה מתמדת וחשיפה ארוכת זמן מצריכות איזון.

גם הנפילות מדי פעם אינם העדות למקום בו אתה נמצא, ועליך לדעת כי בכוחך לצאת ולהתרומם מעלה מעלה, ועל אף הדברים האמורים לעיל ודאי שהקמת בית יכולה לסייע בכך, אבל ללא עבודה אינה ערובה להצלחה ופתרון מיידי.

אני מעריך כי קראת עד היום תשובות רבות בנושאים אלו, ואולי אף הלכת ליעוץ (האם אכן עשית זאת?), האם פעלת על מנת להתמודד עם הדברים בצעדים מעשים? האם התבוננת במעשיך וירדת לעומק ההבנה, מה ומתי יש יותר נפילות, האם פעלת (וזה החלק הקשה מאוד) בצעדים מעשיים על מנת שלא להגיע לנקודות אלו שמובילות לידי נפילה (אף שלעיתים הם עצמן לא אסורות, אבל למעשה יודע ויכול לדעת מה מתחיל את הירידה ומביא לידי הנפילה).

שאלת שיתוף האשה בכך היא שאלה גדולה, מחד אמר דוד המלך "אשרי נשוי פשע כסוי חטאה" והרמבם כתב בהלכות תשובה כי בדברים שבין אדם למקום מגונה מי שמגלה וחושף קלונו ברבים, ואין זה מדרכי התשובה, אבל לעיתים הדברים כן עלולים להשיק בקשר, והכלה חלילה עלולה לפרש דבר זה כחוסר אמון בה ואף חמור, ומאידך לעיתים הבנה נכונה מצידה והכלה ממקום נכון (והדבר אינו פשוט כלל וכלל) יכולה לסייע לך להתמודד, לכן מה הנכון בכך יש לברר ביתר דיוק עימך.

אם אתה מרגיש כי פעלת רבות וניסית דברים רבים, יתכן וזה הזמן גם להיעזר באדם חיצוני, רב הבקיא בתחום הנפש, איש מקצוע (דתי ירא שמים אשר לא יתן היתר למעשה אלא יסייע לך להתגבר על הדברים ויתן לך כלים לעבודה, שכן עיקר הדבר הוא עבודתך).

אין ספק כי בעת הזו, רגע לפני הקמת הבית בקדושה וטהרה בעה, זה הזמן לתקן ולפעול ולקבל את הכלים להתמודד, ואין לי ספק כי חפץ ה' יצלח בידך.

ודבר אחרון העולה מתוך הדברים, חשוב מאוד כי תקבל הדרכת חתנים טובה יסודית, שתסייע לך לבנות יחס נכון ובריא ברמת הנפש וברמת המעשה אל תחום האישות, לגדור את הדרוש גדר, ולהתיר את המותר, לבנות יחס חיובי כי למצוות אישות יש מקום אמיתי, טהור ובונה בבית היהודי, דבר המביא לידי קדושה, ויש לסייע לכל אחד ובפרט במציאות האמורה לבנות את הדברים נכון ולשרש את הטעון עקירה.

בהצלחהר רבה ויהי רצון כי ה' יפתח לך פתח כפתחו של אולם ותזכו להקים את ביתכם בקדושה וטהרה שמחה ורעות.

אודי רט

רב משיב מכון פועה