הודעה מוקדמת לפיטורין ולהתפטרות

חדשות כיפה עו"ד אריאל מלאכי 31/03/08 17:29 כד באדר ב'

הודעה מוקדמת לפיטורין ולהתפטרות

שלום רב.

יש לי כמה שאלות בנוגע להתפטרות ופיטורים מעבודה:

1) כמה ימים לפני ההתפטרות צריך להודיע מראש למעסיק? האם אפשר להודיע באותו היום או שמא יש תקופה מסוימת שצריך להודיע מראש?

2)אם פוטרתי בתקופה בה הייתי מחויב למעסיק (עקב קורס ששילמה החברה) האם אני צריך לשלם את קנס ההתחייבות? האם במקרה זה אוכל לקבל פיצויי פיטורים?

תודה רבה.

אוריאל.



תשובה

1. קיימת חובת הודעה מוקדמת ע"פ חוק הודעה מוקדמת לפיטורין והתפטרות - גם אם העובד רוצה להתפטר וגם אם המעביד רוצה לפטא. ס' 2 לחוק קובע:

2. (א) מעביד המבקש לפטר עובד ייתן לו הודעה מוקדמת לפיטורים, לפי הוראות חוק זה.

(ב) עובד המבקש להתפטר מעבודתו ייתן למעבידו הודעה מוקדמת להתפטרות, לפי הוראות חוק זה.

(ג) הודעה כאמור בסעיף זה תינתן בכתב ותציין את יום הוצאת ההודעה ואת יום הכניסה לתוקף של הפיטורים או ההתפטרות, לפי הענין, והכל בהתאם להוראות חוק זה."

בעיקרון, עובד במשכורת צריך לתת הודעה מראש על התפטרות. ההודעה תהיה מוקדמת כדלקמן:

לגבי עובד במשכורת: (1) במהלך ששת חודשי עבודתו הראשונים - של יום אחד בשל כל חודש עבודה* (2) במהלך התקופה החל בחודש השביעי לעבודתו עד תום שנת עבודתו הראשונה - של 6 ימים, בתוספת של יומיים וחצי בשל כל חודש עבודה בתקופה האמורה* (3) לאחר שנת עבודתו הראשונה - חודש ימים.

לעובד בשכר-

(1) במהלך שנת עבודתו הראשונה - של יום אחד בשל כל חודש עבודה* (2) במהלך שנת עבודתו השניה - של 14 ימים, בתוספת של יום אחד בשל כל שני חודשי עבודה בשנה האמורה* (3) במהלך שנת עבודתו השלישית - של 21 ימים, בתוספת של יום אחד בשל כל שני חודשי עבודה בשנה האמורה* (4) לאחר שנת עבודתו השלישית - של חודש ימים.

("עובד במשכורת" – עובד שעיקר גמול עבודתו, משתלם על בסיס של חודש או של תקופה ארוכה יותר* "עובד-בשכר" – עובד שאינו עובד במשכורת).

בברכה,

אריאל

________________________________________

בדרך כלל הנתונים הבאים בשאלה אינם ממצים. בין היתר בשל כך, התשובה הינה בגדר מידע כללי ובלתי מחייב, ואין להסתמך על האמור בתשובה ללא ייעוץ משפטי

מתאים.