הגברת סיכויי קליטת הריון

חדשות כיפה דפנה מאיר 21/12/11 23:22 כה בכסלו התשעב

הגברת סיכויי קליטת הריון

שלום רב דפנה,

האם ה"טריק" של המתנה ומנוחה לאחר קיום יחסי מין (לחכות ולא לקום מיד מהמיטה) אכן קשור לסיכויים להיכנס להריון?

הבנתי גם שטמפרטורת גוף גבוהה עלולה להשפיע לרעה. האם בזמן שמנסים להרות כדאי להימנע מאמבטיות חמות או מפעילות ספורטיבית מסוימת? אם כן, באיזה שלב (ביוץ, אפשרות להשרשה וכו') כדאי להימנע מכך?

האם יש משהו נוסף שידוע לעוסקים ברפואה בעניין זה?

תודה רבה



תשובה

בס"ד

לשואל/ת היקר/ה שלום ושמחה,

רבים מנסים לנתח את האורגזמה של האישה בהיבט של סיכוייה להרות עם או בלעדיה.

יש הטוענים כי עצם קיומה גורם לאישה בכלל לרצות לקיים יחסי מין. בנוסף, האורגזמה של האישה מגבירה את התנועתיות של הזרע אל החצוצרה לקראת הפרייה. עוד אומרים כי ממילא יש לאישה בדרך כלל צורך להישאר לשכב, לפחות כמה דקות אחרי המשגל, ודבר זה כשלעצמו מסייע לזרע להגיע אל תוך הרחם. כל התאוריות הללו מתיישבות עם יחסי מין מרצון, ו/או בתנוחה המיסיונרית. איני יודעת אם נכון לכנות את זה "טריק". שהרי גם נשים שלא חוו אורגזמה, ואפילו הרו באונס, או נשים שקמו מייד לאחר יחסי המין, או ששכבו עם הגבר כשהן כלפי מעלה הרו ועוד איך. מי שאין לה בעיה להרות, תהרה בקלות, ומי שיש לה בעיה להרות, צריכה פטנטים. ולא- אין לי שום ידע לגבי העלאת הסיכויים, ובכמה אחוזים. וכו'. יש לזכור, איני מומחית לפריון, אז כדאי לשאול עוד אנשים.

לפני הביוץ טמפרטורת הגוף נמוכה באופן יחסי לטמפרטורה שאחריו. אולי מכאן הבאת את הרעיון שלא כדאי לחמם את הגוף לקראת הריון. אני שומעת על זה לראשונה כרגע. מעניין אם יש לזה התייחסות ברפואה הסינית. למיטב הבנתי, הגוף שלנו מווסת את הטמפרטורה שלו למצב בסיס גם בתנאי חום וגם בתנאי קור. בשונה מדגים, למשל. ולכן, אם לא מדובר בשינויי טמפרטורה קיצוניים, על פניו לא נראה לי שאמבטיות חמות יכולות לפגוע בסיכויי הכניסה להריון. אומרים שלא כדאי לעשות אמבטיות חמות בחודשי הריון מתקדמים, כדי למנוע הרחבה קיצונית של כלי דם ברחם.

גם כאן הייתי אומרת שיש כאלו שיהרו אף על פי שעשו אמבטיה חמה (ואני רוצה לקוות שזה הרוב), ואילו המיעוט המתקשה, צריך טיפוח תנאים והסרת מכשולים.

אם יש לך ידע נוסף בנושאים אלו שהצלחת להביא ממקור אחר, אשמח לשמוע ולהרחיב את הדעת.

בהצלחה בכל! חנוכה שמח, מדפנה מאיר