האם לחזור לבן זוגי?

חדשות כיפה כולנו שדכנים 04/09/09 00:23 טו באלול התשסט

האם לחזור לבן זוגי?

שלום יש לי שאלה הייתי עם בן הזוג שלי שנה וחצי ולפני כחודשיים ניפרנו בגלל ריב קטן שהיה בנינו עכשיו חזרנו ליהיות בקשר והבנו שאנחנו לא יכולים ליחיות ולנשום אחד בלי השני אנחנו רוצים לחזור ליהיות ביחד ולהקים בית על אדמת ישראל כי קצת לפני בניפרנו הוא קנה טבעת ויתכוון להציעה לי נישואין אך בגלל שניפרנו אז זה לא קרה הבעיה היחידה שלנו שהוהורים שלנו יהיו נגד זה שנחזור כי אמא שלו תמיד מיתערבת לנו בזוגיות ולא נותנת לנו ליחיות בשקט.

אני אף פעם לא רבה איתה כי עברתי לפני כשנתיים גיור בבית דין בירושלים ואני ממש מכבדת כל בן אדם איך שהוא ואני לא רבה עם אף אחד ך קשה לה לקבל את זה שהבן שלה יוצא עם מישהי מהמגזר הרוסי ועכשיו בין זוגי רוצה ללכת לרב להיתייעץ איתו מה לעשות האם זה הזיווג בנינו והאם אנחנו צריכים ליהיות ביחד למרות שיש קצת דעות שונות מצעד ההורים?

או שלהיפרד ולהפסיק ליהיות בכלל בקשר למרות שיהיה לי ולא מאוד קשה כי לפני שניפרדתי ממנו ורק אמרתי לו שאני רוצה להיפרד ממנו הוא איים שהוא יעשה לעצמו משהו אנחנו מאוד קשורים אחד לשני ולא מצליחים לחשוב אפילו מה יהיה עם יגידו לנו שאנחנו לא יכולים ליהיות זה עם זה ...רציתי לבקש רק ייעוץ מה עלינו לעשות??



תשובה

שלום

1. מה שאמא שלו מתערבת זה בעיקר בעיה שלו שהופכת להיות בעיה שלכם! כתוב בתורה "על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו, ודבק באשתו, והיו לבשר אחד".

2. מה שעברת גיור לא קשור לעניין להיפך. בגלל זה צריך לאהוב אותך כפול!

3. אני לא מאמין בלשאול רבנים לגבי זיווג. זה לא תפקידם, וגם לא כתוב בשום ספר או בשום מקום בהלכה או בתלמוד שצריך לשאול על כך. גם לא נמצא במקורות שהיו שואלים על כך. כן היו הולכים לרב לקבל ברכה אבל לא היו הולכים לשאול אם זה הזיווג לפי כל מיני "קבלה".

כל זה המצאה חדשה. מה גם, אם הרב מקבל כסף בשביל הייעוץ הזה זה מראה שמשהו לא בסדר. כי רבנים אמיתיים מייעצים בחינם.

4. מי שצריך להחליט אם להתחתן או לא זה רק הוא ואת. כל אחד בפני עצמו. ההורים והרבנים לא קשורים לעניין. זה לא ההורים שמתחתנים וגם לא הרב.

5. וגם לא אני או כל יועץ אחר. להתחתן או לא. זאת החלטה שלך בלבד. אפשר להיעזר, להתייעץ, לקבל ברכה מרב. אבל בסוף ההחלטה היא שלך.

בהצלחה

שמואל, כולנו שדכנים