האם יעוץ יכול לעזור לנו

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 27/04/08 09:26 כב בניסן התשסח

האם יעוץ יכול לעזור לנו

שלום רב !

אני במערכת יחסים כבר שלוש וחצי שנים עם בחור שאני מאוד אוהבת אותו ... כרגע עלה בנינו ענין החתונה שזה בעצם ענין של למסד את הקשר הבחור מאוד חושש מנישואים הוא חושש מנישואים כשאני שואלת מה הפחד שלך .?! אני הוא אומר שזה פחות פחד ושהוא מרגיש לא מוכן פשוט שיכול להית שיום אחד הוא יקבל סתירה ויתעורר וירצה להתחתן ומצד שני יכול להיות שהוא לא ירצה לעולם אני במערכת יחסים שבניתי עד כו בעמל רב השקעתי מאצמים רבים וגם הבחור ויתרנו כל אחד בשביל השני על דברים מסוימים נתנו אחד לשני דברים חשובים בחיים אנחנו במערכת יחסים טובה מאוד אנחנו גם מאוד אוהבים וקשורים .. כשאנחנו ביחד אני מרגישה כאילו הרגע הכרתי אותו כשאני מדברת עילו בפני חברות אז הם אומרות שהלוואי שהן היו מרגישות כמוני כלפי החבר שלהם .. זה באמת דבר מיוחד מממש קשה לי לקום ולוותר כי הוא לא חושב להתחתן הוא מעמיד אותי באוויר מעבר לאהבה יש בנינו קשר מאוד טוב.. כל מה שבנינו קשה לי להרוס האם יכול להיות שבתור זוג יעזור לנו לקבל טיפול ביחד אולי כדי להכין אותו? אולי כדי להבין שזה לא זה ? אולי כדי לגרום לנו להגיע לפתרון שהוא טוב יותר מפרדה ? האם יש למה לפנות ליעוץ... בתור זוג רווק .. אני ישמח לקבל תשובה אני בצומת דרכים כרגע אני מאוד רוצה לדעת לאן לפנות .. תודה רבה ומועדים לשמחה



תשובה

שלום רב,

אכן המצב נראה מסובך, ובעיקר תקוע. מצד אחד הקשר כפי שאת מרגישה הוא טוב, מצד שני לא ברור מה הבעייה שלו, והאם היא זמנית ומעט זמן וסבלנות יעזור, או מדובר בבעייה יותר רצינית.

כדאי לפנות ליעוץ, אבל לא בטוח שרצוי ביחד, אם כי זו אפשרות. אפשרות נוספת היא שאת תפני ליעוץ, ואחרי שיהיה ברור מה קורה איתך, והאם את פועלת נכון, תבקשי את הסכמתו שהיועץ יראה אותו, יתרשם, יעשה הערכת מצב ויציג את התמונה כפי שהוא רואה אותה. הערכה כזו עשויה לסייע לך לקבל החלטה.

אפשרות נוספת היא להציע לבחור לפנות ליעוץ ולראות האם הוא תופס את הקושי שלו כבעייה והאם הוא מוכן להשקיע מאמץ. במידה והוא לא רואה בעייה ולא מוכן להשקיע בשינוי, תסיקי את המסקנות המתבקשות. כל הדילמות האלו רצוי לשתך אותו, ולבדוק מה הנכונות שלו לעשות משהו לשינוי המצב.

בהצלחה.