האם המבנה הפיזי יכול להשתנות?

חדשות כיפה דפנה מאיר 09/12/08 08:34 יב בכסלו התשסט

האם המבנה הפיזי יכול להשתנות?

שלום לך,

אני אחרי שתי לידות (גילאי 4 ושנה וחצי) ואני שמה לב שאני הרבה פחות נהנית מקיום יחסים מאז הלידה השניה. יכול להיות שמשהו במבנה הפיזי השתנה וזה משפיע על ההנאה שלי? אני לא אדם עייף ואין לי טרדות מיוחדות, לכן אני לא מבינה מה גרם לשינוי הזה.

תודה רבה על התשובה שלך,

עירית



תשובה

בס"ד

לעירית, שלום ושמחה,

אחרי הלידות קורה לעיתים שנרתיק האישה מתרחב, ועל כן מקדם החיכוך ביחסי המין נעשה נמוך יותר, וההנאה פוחתת.

במקרים כאלו כדאי להתאמן על תרגילי קיגל- לכווץ את הנרתיק הרבה פעמים ביום, ולשחרר כעבור זמן הולך ועולה של שניות. כדאי לעשות זאת גם בזמן השתנה- לעצור את השתן. וגם- ובמיוחד בזמן קיום יחסי מין.

כמו כן, אצל נשים מיניקות, בכל שלב של ההנקה, יש מבנה שונה של הנרתיק בקירות הפנימיים.

עד כי ניתן לזהות בבדיקה וגינלית פשוטה, ללא תישאול, שהאישה מיניקה. גם דבר זה עלול לפגוע בהנאה של האישה.

ישנם מקרים בהם אישה כבר אינה מיניקה, ובכל זאת רמות הורמון הפרולקטין-הורמון ההנקה, בדמה נשארות גבוהות.

אגב, במקרים נדירים יתכן מצב של רמות פרולקטין גבוהות גם בנשים שמעולם לא ילדו, וגם בגברים. במידה ויש ירידה בהנאה מקיום יחסי מין, זה משהו שכדאי לבדוק אותו על ידי בדיקת דם פשוטה, ולטפל בו.

ישנם מקרים שההנאה פוחתת, במיוחד אצל נשים, בגלל שיעמום מהרוטינה, שאינה משתנה, ובגלל מיקוד מחשבתי בדברים אחרים- לאו דווקא מטרידים, תוך כדי קיום יחסי מין.

ישנם מחקרים שמצאו כי מבנה המוח של האישה משתנה באופן מהותי אחרי הפיכתה לאם, וכל המיקוד החשיבתי שלה משתנה, וסדרי העדיפויות משתנים.

בנוסף, ידוע כי יש אצל נשים ירידה הדרגתית בחשק אחרי ביוץ. החשק הוא עניין מחזורי אצל נשים.

נטילת גלולות למניעת הריון או שימוש בהתקן מסוג מירנה גם הם עלולים לפגוע בליבידו.

נשים רבות מאוד חוות את מה שאת חווה.

יש באפשרותך לעשות בדיקת דם לרמות כל ההורמונים (ובהם פרולקטין, טסטוסטרון, אסטרוגן, קורטיזול, ופרוגסטרון) בכמה מועדים במחזור,כדי לפענח האם יש ירידה או עלייה באחד מהם, שיכולה להשפיע על החשק.

הבדיקה הטובה ביותר היא בדיקת רוק, מפני שהיא בודקת את מצב ההורמונים הפעיל, ולא רק את עצם קיומם בדם. בארץ עושה אותה, למיטב ידיעתי, רק ד"ר ישראל יפה, ומכיוון שהיא נשלחת לארה"ב היא מאוד יקרה.

לאחר מכן, תוכלי לעזור לעצמך להגביר את החשק וגם את ההנאה מיחסי מין, בעזרת צמחים, ללא סיוע של תרופות סינטטיות.

אני מציעה לך לקרוא את הספרים הבאים "המוח הנשי"- מאת דוקטור לואן בריזנדייל, ואת הספר (רק באנגלית לצערי, בינתיים) DAYS 28 , ששכחתי את הסופרת כרגע, סלחי לי על כך. ספרים אלו מזכירים את עניינך בהרחבה.

בהצלחה! מדפנה מאיר.