דימום בשבעה נקיים 2

חדשות כיפה דפנה מאיר 16/04/09 19:51 כב בניסן התשסט

דימום בשבעה נקיים 2

שאלתיך בעבר ואני חוזרת שוב. בקשר לדימום.

אני לא מניקה כרגע ולא לוקחת שום גלולות. המחזור נפסק, אני מתחילה 7 נקיים ואחרי יומיים בערך מתחיל לי דימום קל או כתמים שמטמאים. שאלתי: כיצד מודדים חום מתי ומה המטרה, מה בעצם אני צריכה לבדוק?

וכן כיצד ניתן לרוקן את כל הדם הבנתי שייש תנוחות מסויימות, האם הן מתאימות גם במצב שלי? ראיתי תשובה שלך למישהי אחרת, האם זרעי פשתן אמורים לעזור גם במצב שלי? המן תודה, שאלתי הופיעה אצלך תחת הכותרת דימום, אשה בת 40.



תשובה

בס"ד

לרונית, שלום ושמחה,

עצתי לך היא ללכת לבודקת טהרה בזמן של הכתמים או הדימום, כדי לבדוק האם באמת מדובר בדימום מהרחם. יתכן שיש לך פצע בצוואר הרחם שמדמם באופן מחזורי וקבוע.

אם יתברר שמדובר בדימום מהרחם, יתכן שמדידת חום השחר למשך כמה חודשים תסייע לך לבדוק האם יש תנודות ברמות של הפרוגסטרון, שבגללן יש דימום וכתמים מהרחם.

שיטת ריקון הדם שמלמדת מירב שרמן טובה באופן כללי, אך לא תפתור לך את הבעיה שממנה את סובלת, מפני שהיא לא מונעת כתמים ודימומים אחרי הווסת.

לעומת זאת, טיפול בצמחים יכול לסייע.

אם יתברר לך שיש לך פצע בצוואר הרחם (שזה דבר נפוץ, גם אם לא מורגש, מפני שאין שם תחושה), גם זרעי פשתן טחון יכולים לסייע. אחרי שתבררי ממה נובע הדימום הזה, חזרי שוב לייעוץ הלכתי. אין סיבה שבעולם שתישארי, חלילה, במצב המצער הזה.

מאחלת לך שהצרה הזו תהפוך בקרוב לזיכרון בלבד, בברכה, מדפנה מאיר.