דימום בהריון

חדשות כיפה דפנה מאיר 20/10/08 14:50 כא בתשרי התשסט

דימום בהריון

אני בשבוע 14 ולאחר קיום יחסי מין ראיתי דם על המגבת דם אדום בבוקר היו לי סימני חומים וגם למחרת היה לי כתם קטן חום כמו סוף מחזור,מה זה אומר?



תשובה

בס"ד

לעינב, שלום,

מבחינת הלכות נידה: יש 2 אפשרויות- או שהדימום הוא מצוואר הרחם, וזה דבר שקורה לעיתים בעת קיום יחסי מין, בפרט אם יש פצע ידוע, חוט של התקן, או חדירה עמוקה עם חיכוך גבוה בצוואר הרחם. במצב זה, אם ניתן לוודא על ידי בדיקה שהדימום אינו מהרחם, אינך נידה.

אפשרות שנייה היא שהדימום נובע מהרחם עצמו. במצב זה כדאי לשאול רב כיצד לנהוג.

מבחינת ההריון- כדאי ללכת לרופא כדי לבדוק ממה נובע הדימום. אני מקווה שכבר הלכת, כי אני עונה לך 5 ימים אחרי ששאלת, בעקבות החגים. בשבוע 14 כדאי לבדוק האם צוואר הרחם נשאר סגור, כפי שהוא אמור להיות, ושאין מדובר בהפלה, חלילה.

דימום כתוצאה מיחסי מין בהריון עלול להיגרם בעקבות אורגזמה נשית, שמכווצת את הרחם (גם לא בהריון זה מה שקורה), או כתוצאה מכיווץ הרחם בהשפעת הזרע. הזרע כשלעצמו עשוי להפעיל קולטנים בגוף האישה שבעקיפין מסייעים לכיווץ הרחם, ונקראים פרוסטגלנדינים. זו גם הסיבה שממליצים לנשים לקיים יחסי מין לפני הלידה כזירוז טבעי.

לעיתים רופא יתן הנחייה במצב כזה, להימנע מיחסי מין הכוללים חדירה ושפיכה פנימית,עד לשלב מסויים בהריון.

אם אכן זהו המצב אצלך, כדאי לעשות מאמץ לשים לב איזה סוג של יחסים גורם לדימום, ולנהוג לפי מה שהאינטואיציה שלך מכוונת אותך.

בשורה התחתונה, במצב כזה תמיד כדאי לגשת לרופא ולבדוק, גם אם הדימום מועט, כפי שתיארת.

מועדים לשמחה, מדפנה מאיר.