גלולות סרזט

חדשות כיפה מכון פועה 18/11/07 07:47 ח בכסלו התשסח

גלולות סרזט

לפי מה שהבנתי וזכור לי מהלידה הקודמת, הגלולות גורמות לדימום והרופא אמר לי שאני צריכה להתחיל לקחת אותן רק אחרי שאני סופרת 7 נקיים ועכשיו אני רואה על פי שאלה קודמת ששאלו אתכם שגם אתם ממליצים כך - משהו לא ברור לי.......... אחרי שאני סופרת אני הולכת למקווה, האם אחרי יום אחד שאני לוקחת גלולות אני יכולה להיות בטוחה? ואם יתחיל לי דימום ביום שאני לוקחת אותם (ביום של המקווה) אז מה הטעם לספור?



תשובה

שלום וברכה,

גלולת סרזט נותנת הגנה לאחר נטילה של בין שבוע לעשרה ימים.

עקב הבעיות שגלולה זו עושה באחוזים ניכרים מאוד (הכתמות ודימומים לעיתים מעל 50% מהנשים ובוודאי כשבוע לאחר תחילת הגלולות), אנו ממליצים להתחיל את הגלולות כשבועיים לאחר הטבילה משתי סיבות מרכזיות:

ראשית, הסיכוי להיקלט להריון בפרק זמן של כחודש חודשיים לאחר החתונה כאשר האשה מניקה הנקה מלאה ואין לה ווסת והיא עוד תוסיף פתילות גלוואן, הינו קטן מאוד, ושנית, עוגמת הנפש לזוג שאסור לאחר הלידה פרק זמן ארוך וכאשר הגלולה עלולה להוסיף עוד פרק זמן לעיתים לא ידוע הינה קשה מאוד, ולכן אין באמת מקום לחשוש מלטבול במועד, ולמשך שבועיים למנוע בדרך של פתילות והנקה ולאחר להתחיל עם הגלולה ואז גם אם נאסרים אין זה נורא כל כך שכן הזוג כבר היה מותר.

כמובן, מניעת הריון לאחר הלידה מצריכה היתר הלכתי ואין זה עיניינו כאן.

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה