גלולות לפני החתונה

חדשות כיפה מכון פועה 22/11/07 21:15 יב בכסלו התשסח

גלולות לפני החתונה

שלום רב !

רציתי לשאול שאלה ואני מאוד מאוד לחוצה בנושא אני ובן זוגי קבענו מלכתחילה את חתונתנו בתאריך 10.3.08 שבו אני נקיה ממחזור הייתי מקבל כל ה- 20 לחודש ובחודש שעבר (10) קיבלית ב- 27 ואני חוששת מאוד שזה יתחיל להתאחר כל חודש ייעצו לי אנשים לקחת גלולות ורציתי לדעת כמה זמן לפני החתונה אני צריכה לקחת את הגלולות האלו והאם זה יכול לגרום לבעיות בכניסה להריון אנאעזרו לי אינני רוצה להגיע לחופתי שאני בנידה בבקשה הסבירו לי מתי אני צריכה להתחיל עם הגלולות ואיך בוחרים גלולות שהכי מתאימים לי .

לתשובתכם המהירה אודה ...



תשובה

שלום וברכה,

ראשית מזל טוב ובשעה טובה.

נטילת גלולות על מנת להסדיר את הווסת לקראת החתונה הינה דבר נפוץ מאוד וסביר על מנת למנוע מציאות של חופת נידה, וברוך ה' כאשר הדבר נעשה באופן הנכון במרבית המקרים אכן ניתן לכוון את הדברים בצורה טובה.

על מנת לבנות לך תוכנית טובה ונכונה ולהתאים לך את סוג הגלולות הנכון, אני מציע לפנות אל רופאת נשים (שהינך יודעת שהיא בקיאה בכך, היינו בנתינת גלולות ובענייני טהרת המשפחה וסידור ווסת - לצערי לא כל רופאת נשים יכולה להוות כתובת לכך), ולבנות איתה תוכנית.

מחד אין צורך להילחץ שכן יש עוד זמן רב עד החתונה, מאידך אין סיבה לדחות, כך שתוכלי לבנות את הדברים בצורה הטובה ביותר.

פעמים רבות, לחץ התרגשות וכו' יכולים להשפיע על מועד הופעת הווסת, ולכן כדאי לתאם את הזמנים בהתאם.

בעיקרון אין סיבה לחוש לכך שהדבר יפגע בפוריות, אף אם ינתן גלולות מניעה, הרי שלאחר הליל כלולות אין לוקחים אותם יותר, והדבר לא אמור להפריע.

שורות טובות ובהצלחה רבה

אודי רט

רב משיב מכון פועה