גלולות חודש לפני חתונה

חדשות כיפה דפנה מאיר 03/03/12 22:17 ט באדר התשעב

גלולות חודש לפני חתונה

שלום דפנה,

אני מתחתנת עוד חודש בדיוק בע"ה ולוקחת גלולות "שלי". הרופאת נשים אמרה שכדאי ביום החתונה לקחת את הכדור ה16 של החפיסה (חפיסה של 21) ע"מ למנוע "על בטוח" דימומים שלעתים עלולים להופיע בימים של סוף החפיסה (לטענתה הסיכויים לכך גבוהים יותר מביום ה16). הדילמה שלי היא בגלל שזה אומר לא להיות בסוף החפיסה בשבוע החתונה, בו רצוי כבר לקבל מחזור כיוון שאהיה אסורה גם ככה.. אשמח לדעתך בנידון במהרה..

תודה!



תשובה

בס"ד

לטל היקרה, שלום ושמחה,

לא הבנתי על איזה כדור בחודש את נוסעת כרגע.

ואני רוצה להיות בטוחה שהבנתי- האם ביום החתונה את תהיי בכדור מספר 15, והרופאה הציעה לך ליטול שני כדורים במקום אחד? כלומר, לקחת גם את הכדור של יום מספר 16?

אם זה מה שהבנתי, הוא הנכון, יוצא שלמחרת החתונה עוד ישארו לך 5 כדורים לקחת במקום 6, עד שתפסיקי אותם, ואז, תוך יומיים בערך יתחיל דימום.

אז מה שיש לי להגיד בנושא הוא כך: אם את בתולה, ותצליחי בעזרת ה' לקיים יחסי מין מלאים עם בעלך בליל החתונה, כדאי לך להפסיק ליטול את הכדורים כבר למחרת החתונה, לחכות לדימום שיבוא, ואחרי 7 ימים להתחיל חפיסה חדשה. בימים הללו, כפי שאמרת, תהיו אסורים בנגיעה, ומה טוב לאחד בין הנידה של הכלה לדם נידה, שהוא דם מהרחם, והוא יצא בעקבות הפסקת נטילת הכדורים.

אם תראי בליל החתונה שאתם זקוקים לעוד כמה ימים על מנת להגיע ליחסי מין מלאים, הכוללים חדירה מלאה של פין לנרתיק, המשיכי את נטילת הכדורים, עד שתצליחו. ברוב המקרים חתנים וכלות מצליחים, ומרוצים, והכל בסדר. אך יש מקרים בהם יש ספק חדירה, או לא הייתה חדירה כלל, ואז כדי שאולי יהיה אפשר להמשיך לנסות כדאי שלא יהיה דם מהרחם, והגלולות יכולות לעזור לך בכך.

לגבי העצה של הרופאה לקחת 2 כדורים ביום החתונה, העצה בסדר גמור.

אם למחרת את רואה שאתם עדיין צריכים עוד זמן התנסות, קחי גם למחרת 2 כדורים.

זאת מכיוון שאם למחרת תמעיטי את המינון שלקחת אתמול, בכל מקרה יש סיכון לכתמים או דימום קל.

לגבי מניעת הריון- אם את מעוניינת למנוע הריון בעזרת הגלולות לאורך זמן אחרי החתונה, ולא להפסיק את נטילתן אחרי החתונה יש לך 3 אפשרויות: או לקחת את כל החפיסה כסדר, אף על פי שיהיה לך זמן נידה ארוך יחסית בחודש שאחרי החתונה (בגלל שנידה של הכלה ונידה של דם הרחם לא יהיו צמודים זה לזה, ולא תספיקי להיטהר בין שניהם), למען הסדר הטוב. אפשרות שנייה היא לעשות כעצתי הראשונה- להפסיק למחרת החתונה ולחזור לקחת את החפיסה הבאה כעבור שבוע בדיוק מההפסקה.

אפשרות שלישית היא לחבר חפיסות- להמשיך ליטול ברצף שתי חפיסות, זו שלפני החתונה וזו שלאחריה. כך תוכלי להיטהר את 11 הימים שהכלה חייבת בהם, ועוד יהיה לך זמן להיות עם בעלך עד סוף החפיסה השנייה.

לאחר מכן, חזרי לעשות כסדר של הכדורים- 21, הפסקה של שבוע, וחוזר חלילה.

אני מתאמנת על להסביר את עצמי בקצרה, ובכל זאת יצא ארוך.

אם לא הבנת משהו או אני לא הבנתי אותך, בקשי את הטלפון שלי מהנהלת האתר ונדבר.

מזל טוב! מדפנה מאיר