גלולות - דחוף, אם אפשר!

חדשות כיפה מכון פועה 07/05/06 13:31 ט באייר התשסו

גלולות - דחוף, אם אפשר!

בס"ד

אני מצטערת על כך שאני מפנה את השאלה שוב, אבל לא כ"כ הבנתי, ואני מקווה שתקראו בעיון את שאלתי ותענו לי בפירוט. תודה מראש!

אני חשודה באנדומטריוזיס וסובלת מכאבים.

יש לי חברה במצב דומה שלוקחת גלולות כמה חודשים רצוף והרב התיר לה לא לבדוק בכלל, בגלל שבדיקה כזו יכולה להכניס אותה לספק, מצד אחד. ומצד שני ברור שלא תהיה לה וסת, כי היא נמצאת על גלולות (וכבר הייתה על גלולות בעבר, וברור שזה מפסיק את ההליך אצלה ומפסיק הביוץ והמחזוריות). כאשר אני שאלתי כאן באתר, נאמר לי שכן צריך לבדוק, כמו אישה עם וסת לא קבוע, וזה לא ברור לי - הרי הגלולות "משתקות" לי את המערכת, ובדיקות רק יכולות להכניס אותי לספק, ובכלל עד כמה שהבנתי - אישה אחרי שבעה נקיים לא צריכה לבדוק עצמה, גם אם היא על גלולות.

דבר שני, אני לא ידעתי שלא צריך לבדוק או צריך רק בזמן מסויים ובעבר בדקתי כל הזמן, לצערי, בטעותי, וקרה שראיתי דימומים קלים (כאלו שלא הייתי רואה בלא בדיקה, דהייינו לא דימום שיוצא החוצה, לא נזקקתי לפד ואפילו לא הייתי רואה בקינוח).

מה יש לעשות עכשיו? זה לא משהו שבא בזמן מסויים, כגון זמן של וסת או משהו, אלא אחרי זמן מה כשהרירית כנראה נחלשת ובעצם אני די בטוחה שזה קורה לכל הבנות במצבי, רק שהן לא בודקות שלא לצורך, ולכן לא רואות דבר או מקסימום יוצא להן כתם שייחשב כלא מטמא, וכך יכולות להמשיך בגלולות זמן רב בלי בעיה. ואני בדקתי בעבר ונכנסתי לבעיה. כי נאמר לי שאם בעבר ראיתי דימום, עליי לחשוש. אבל אם אני אתחיל לחשוש בכל יום, אני לא אצא מזה, וכל הטיפול לא שווה לי כלום, ואני לא אוכל להמשיך בו.

האם מותר פשוט להתחיל בנטילת גלולות ברצף מחדש בלי לחשוש ובלי לבדוק (כי וסת לשמה לא תהיה לי בטוח מנסיון עבר) ולהתחיל לחשוש רק אם אני אראה שבאמת יוצא דימום/דם מבלי שבדקתי פנימה? כי אני מאד מיואשת כרגע, בגלל שאני פוחדת שבגלל מה שעשיתי בעבר הכנסתי את עצמי לבעיה שאחרות לא נכנסות אליה מלכתחילה, ואני לא יודעת איך להוציא עצמי ממנה. אני מאד מצטערת שעשיתי טעות זו של לבדוק שלא בעיתו, אבל איך מוציאים אותי ממנה עכשיו?

אני לא רואה פתרונות רפואיים אחרים, הפתרון הזה טוב לי מבחינה רפואית, אבל אני צריכה גם מוצא הלכתי.

וחשוב לי לציין שבעבר כאשר ראיתי מראות בעייתיים אלו זה לא היה בהתאם לזמן הוסת או בהקשר כלשהו לזמן הוסת (ז"א, זה לא שהגלולות הפיסוק לפעול ובא המחזור) וזה גם קרה כל פעם בזמן אחר אחרי תחילת הגלולה (פעם חודשיים פעם שלושה) ונאמר לי ע"י הרופא שככל שאני ארבה לקחת רצוף, כך יגדל הזמן שלי בלי הכתמות בכל פעם, כי הגוף כל פעם יתרגל לגלולות. ואני רוצה לתת לזה צ'אנס ולא להכניס עצמי לספקות.



תשובה

שלום רב,

א. כמדומני שבשאלתך הקודמת אכן הדברים לא היו ברורים די הצורך.

ב. כאשר מתחילים גלולות וברור הדבר שלא יהיה דם בזמן נטילתן אין צורך לשות בדיקה.

ג. לכן אם את מתחילה גלולות כרגע אינך צריכה לעשות בדיקות סתמיות וכן רצוי ללכת עם מגן תחתון.

במדיה ויש צורך בהבהרות ושאלות נוספות ניתן לפנות טלפונית למכון 026515050

בהצלחה

הרב אודי רט