גלולות במקביל להתקן

חדשות כיפה דפנה מאיר 08/03/10 12:58 כב באדר התשע

גלולות במקביל להתקן

אני בת 48 אמא ל6 וסבתא ל2 לפני 6 חודשים שמתי התקן מירנא. חברות אמרו לי שלהן זה גרם שלא קיבלו מחזור לתקופה מאוד ארוכה לכן זה התאים לי וגם מהסיבה שאני סוכרתית{גבולית}לוקחת גלוקומין ולקחת גלולות במשך שנים הבנתי שזה לא טוב עבורי.אצלי המצב שונה אני מקבלת כל 27 יום וזמן המחזור עם כתמים 7,8,ימים וזה מציק לי מאוד!האם זה ישתנה?האם אפשר במקביל לקחת גלולות מקרוגינון או גינרה כדי להרחיק את זמן קבלת המחזור?או שעדיף לי להוציא את ההתקן ולחזור לגלולות? אשמח אם לא תפרסמו את שמי באתר תודה



תשובה

בס"ד

לשואלת היקרה, שלום ושמחה,

התייעצתי עם רופא נשים שעובד איתי בקשר לשאלתך, ועל כן לקח כמה ימים.

בהתקן מירנה אכן אחוז גבוה של נשים מפסיקות לקבל וסת אחרי שנה מהשימוש. למיטב ידיעתי מדובר באחת לחמש נשים. הרופא איתו התייעצתי אומר ש90% מהנשים מפסיקות לקבל ווסת אחרי 7-8 חודשים.

ולכן, אם יש לך מטרה להפסיק לקבל ווסת טרם חיכית מספיק כדי לדעת האם את מאלו שמפסיקות לדמם לחלוטין, או לא.

שילוב של גלולות עם ההתקן לא מומלץ. במירנה יש פרוגסטרון סינטטי שמגיע למערכת הדם. אם תקחי עוד תוספת הורמונים דרך הפה, עלולות להיות לך תופעות לוואי לא נעימות. בין כה למירנה יש לעיתים תופעות לוואי של דימומים גם בין הווסתות, כתמים, טפטופים כל החודש, עד שנשים מתייאשות לפני תום חצי שנת ההתרגלות, ומוציאות אותו. בפרט הדתיות, שאצלן זה אומר להיות נידה כחצי שנה, כמעט ברצף.

במקרה שלך לא ציינת דימומים בין ווסתיים, אלא את האכזבה שלך מזה שהדימום טרם פסק לחלוטין, ומכך שימי הווסת הוארכו, לעומת מה שהיה על גלולות.

זה, בתוספת הגיל שלך מגביר את הסיכוי שתהיי בקרוב בין אלו שמפסיקות לדמם לחלוטין. זה אומר, שכאשר תוציאי אותו בעוד 4 וחצי שנים, יש סיכוי סביר שכבר תהיי אחרי המנופאוזה.

לגבי אורך המחזור- 27 יום, זה דומה לגלולות, אם לא לוקחים חפיסות ברצף. כך שמבחינה זו אין הבדל בין גלולות להתקנים.

לגבי השימוש בגלוקומין במקביל למירנה, יכול להיות שזה עדיף על גלולות, בפרט אם את במצב של עודף משקל. הגלולות המשולבות דוגמת אלו שציינת, מכילות גם אסטרוגן, וזה סיפור אחר, לטוב ולרע. יש הרבה חילוקי דעות על הורמונים בגיל המעבר, טבעיים ומלאכותיים, יתרונות וחסרונות, ואני טרם גיבשתי דעה נחרצת.וכנראה גם לא אגבש, כי הנושא מאוד מורכב.

לך אני ממליצה לעשות בדיקות צפיפות עצם, ולשקול תוספי סידן, זאת מכיוון שנטילה של פרוגסטרון בלבד (גם אם דרך הרחם, וגם אם הרופא יגיד לך שזה לא משפיע על הגוף, אלא רק ברחם) עלולה לפגוע במשק הסידן בגוף. הדבר נכון גם לגבי מיניקות, וזו אחת הסיבות לכך שלא ממליצים על המשך נטילת סרזט או פמולן או סוגים אחרים המכילים רק פרוגסטרון לנשים שסיימו להיניק, ומשתדלים להעביר אותן לגלולות משולבות המכילות גם אסטרוגן.

בהצלחה בכל, מדפנה מאיר