בעלי נפל ולא גילה לי

חדשות כיפה אודליה מימון 28/02/13 12:57 יח באדר התשעג

בעלי נפל ולא גילה לי

שלום, התחתנתי לפני לא הרבה זמן. לפני החתונה בעלי אמר לי שהוא היה נכנס תקופה מסוימת לאתרים פורנוגרפים דרך הפלאפון. היה לי מאוד קשה לקבל את זה אבל הוא אמר לי שזה מאחוריו והוא התגבר על זה. היו לי הרבה פחדים מזה וגם אחרי החתונה אמרתי לו שאני פוחדת מזה והוא הרגיע אותי והבטיח שהכל בסדר וזה לא יחזור. לפני כמה שבועות איך שהוא עליתי על זה שהוא נכנס לאתר כזה שוב כשלא הייתי בבית בהתחלה הוא ניסה להגיד שזה היה מזמן אבל אז הוא הודה באמת ,אבל אמר שהוא לא באמת ראה משהו וישר יצא. אני לקחתי את זה מאוד קשה והרגשתי שהוא בגד באמון שנתתי בו שלא יעשה את זה שוב. ואז הוא פתח ואמר שהתקופה שהוא היה מכור היתה במשך שנתים וחצי, הרבה יותר זמן מה שהוא אמר לי. אז גם נפגעתי ממה שהוא עשה וגם מזה שהוא לא אמר לי את האמת שזאת היתה התמכרות ולא סתם נפילה..

מה אני עושה? אני מרגישה שזה גדול עלי ואני מפחדת כל הזמן שזה יקרה שוב, למרות שהוא מבטיח שלא, כי הוא כבר הבטיח ולא קיים. קשה לי להאמין לו, אני מפחדת מאוד אבד לי הביטחון בו.. אשמח לאיזו שהיא עצה. תודה!



תשובה

שלום לך יקרה.

את מתארת מצב בהחלט לא פשוט. התחתנת עם בחור יקר שסיפר לך עוד לפני החתונה על נפילות באתרים לא צנועים. עוד מההתחלה היה לך קשה לקבל זאת, אך לבסוף כאשר הוא אמר שזה מאחוריו נרגעת. כעת, גילית מחדש שהנפילות שלו היו במשך שנתיים וחצי. הרבה יותר זמן ממה שחשבת. ובכך את מרגישה בעצם סוג של "רמאות".

זהו בהחלט ניסיון לא פשוט בעבורך, ובעבור הזוגיות שלכם.

אני מבינה את הפחד הגדול שלך, וגם את תחושת הבגידה באמון. לגלות דבר כזה, זה בוודאי כואב ועלול להרחיק.

עם כל זאת, ולמרות החשש לאבד את הביטחון בו- אל תוותרי. אל תוותרי!!

אדם שנופל, גם אם זה שנתיים וחצי, יכול גם לקום. תמיד יש מקום לתשובה בעולם. לא לחינם כתבו: "כל עוד הנר דולק אפשר לתקן". הוא נפל ובעז"ה יקום! כמו שהוא כבר קם מעט.

יתרה לכך, ואפילו יותר חשוב- בעלך זקוק לך. הוא זקוק לאמון שלך. ברגע שאת משדרת לו שוב ושוב שאת חוששת מהנפילות שלו, שאת פוחדת שזה יקרה שוב- את רק מגבירה את הסיכוי שזה יקרה... אני יודעת שלא קל, ואולי אפילו קשה, אך ברגע שאת תשדרי לו שאת מאמינה בו, שאת יודעת שהוא מסוגל, שאת יודעת שבתוכו הוא טהור וצדיק ואינו חפץ בכך- הוא ירגיש את זה, היא יאמין לך והוא יקבל כוחות על ידך.

אמנם אינני מכירה את בעלך, אך אני מאמינה שהוא באמת לא רוצה ליפול, ורוצה מאוד להצליח ולבנות את הבית (ואת עצמו) בקדושה ובטהרה. אך לשם כך, הוא מוכרח שאת תהיי לצידו...

נכון שזה הניסיון שלו, אך מהרגע שהתחתנתם, זה הניסיון של שניכם. איך אתם כזוג מתגברים על הנפילות הללו ומתחזקים בקדושה. כיצד את כאשתו היקרה, מסייעת לו להתמודד... מאמינה בו, וצומחת איתו.

הייתי מציעה לך לנסות כמה שפחות לדבר על הנושא או להזכיר זאת, ורק מדי פעם לחזק במילים של אמון. עצם הדיבור על הנושא שוב ושוב, עלול רק להגביר ולעורר חלילה את היצר..

ושוב חשוב להדגיש שאני מבינה מאוד את הכאב שלך. לא כך חשבת שיקרה. לא תיארת לעצמך שהאיש שלך יפול בניסיון הזה, וממילא תחושות של אכזבה ממלאות אותך. אך עם זאת- אני מאמינה בך. אני מאמינה בכוחות שלך ושלכם יחד לבנות את הקשר ולהתחזק.

לא לחינם התחתנת דווקא איתו. כנראה שיש לך באופן אישי, ולכם כזוג את היכולת להתמודד גם עם המכשול הזה, ובעז"ה להיבנות דרכו.

תנסי לנתב את הכאב שלך לתפילה, שה' הטוב יעזור לך ולאישך היקר לחזק את האמון האחד בשני, לחזק את הבית בקדושה (למשל לשים בדחיפות אינטרנט חסום, אפילו בדרגה הכי גבוהה), בשמחה ובעז"ה באהבה.

אם יש לך עוד שאלות, מוזמנת לכתוב ולשתף.

הרבה כוח ובשורות טובות,

אודליה.

אודליה מימון (MA) מטפלת זוגית ואישית, מנחת קבוצות ומנהלת מרכז "אוצרות פנימיים".

www.otsarpnimi.co.il