בעלי מתרחק מהיהדות

חדשות כיפה כולנו שדכנים 11/05/06 12:32 יג באייר התשסו

בעלי מתרחק מהיהדות

שלום וברכה!

אני בחורה צעירה הנשואה כשנה וחצי לבחור מקסים המבוגר ממני ב- 7 שנים. בעלי, ממשפחה דתית, חזר בשאלה בגיל צעיר. טרם שהכרנו הוא חזר בתשובה וכאשר יצאנו,היה בעיצומו של התהליך. למעשה, נישאתי לו באמונה אמיתית כי הוא יתקרב יותר ויותר ונבנה ביחד בית המבוסס על עקרונות היהדות.

בפועל, מיום נישואינו המצב הדתי הולך ומחמיר. בעלי לא מתפלל, לא מניח תפילין, מסגל לעצמו אורח חיים מאוד חפיפניק.. בדיבור, במחשה ובכלל.

אני לא רוצה להיתנשא אבל אני מסרבת להשלים עם המצב. אני חסרת אונים לגמרי, בהתחלה ניסיתי לדחוף וללחוץ וזה לא עזר, כרגע אני נוקטת בגישה של: "תעשה מה שטוב לך", משתדלת לא להעיק עליו,וגם זה לא עוזר.

הגעתי למצב בו אני חושבת לעיתים כי אולי מוטב להקדים תרופה למכה, ולפרק חלילה את החבילה, לפני שיהיו ילדים והמצב יסתבך.

מה לעזאזל עושים????



תשובה

שלום וברכה ,

אכן מצב לא קל. משמע מדברייך שבעלך מאוד לא מרוצה ממימוש חיי הדת שלו ואולי אפילו לא מצא את מקומו הנכון בחיי התורה. לא רק זה אלא אפשר אפילו להבין שהוא די סובל מכך ומנסה למצוא סיפוק במקומות אחרים עול המצוות אכן מעיק עליו ביותר וגורם לו להתרחקות. אם הוא כבר חזר בשאלה בבית הוריו כניראה שכבר שם התגלעו מחלוקות ורגשותיו סערו מאוד ביחס לחיי הדת שלו ולאמונתו.

נתחיל דוקא מהסוף. החלטת לא להתערב ולמעשה את נוקטת ב"תעשה מה שטוב לך" אך השאלה היא האם את גם משדרת את זה בפועל. האם את ממש מרגישה שאת נותנת לו מרחב החלטה ולא נימצא שם עם פנים זעופות ואנרגיה שלילית למרות השקט שכביכול את מראה כלפי חוץ.

אם את אוהבת אותו ורואה בו איש לחיים לא נכון לחשוב על פרידה. נכון יותר ללכת לייעוץ משותף כאשר אתם מבררים את נושא האמונה בבית.

חשוב לתת לו מרחב החלטה פרטי ואישי על מנת שינסה לברר לעצמו את עניניו האמוניים. הדוגמא האישית השלוה שלך יכולה הרבה לעזור במקרה הזה. יתכן ואולי הוא משחזר את המרד הדתי שהוא עשה בביתו איתך ולכן תגובתו לתורה במקרה הזה נישפכת גם ליחסי הזוגיות שלכם.

ההפכפכות בעניני האמונה מצביעה על מצוקה כלשהיא שלוא דוקא מקורה בהנחת התפילין או בתפילה. נכון יהיה לשוחח עימו על רגשותיך אלה בשקט. לא מתוך עמדה מוסרנית המבקשת ממנו לישר איתו קו אלא מתוך נסיון להבין מדוע הוא מרגיש צורך למרוד בדברים. אם לאט תצליחו לבדכם יהיה זה נכון להיפגש לכמה פגישות עם מטפל זוגי להדרכה נכונה בעניין אופי השיחות בינכם וברור העניין.

כל טוב

רינה פלד

יועצת זוגית