בעיות במשפחה.

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 09/11/09 13:21 כב בחשון התשע

בעיות במשפחה.

שלום וברכה,ראשית אני רוצה להודות על עבודת הקודש שאתם עושים,כל הכבוד:).

רציתי להתייעץ איתכם על בעיה שיש אצלי במשפחה,בעיה גדולה הייתי אומרת. אני אסביר קצת את הרקע כדי שתבינו את הבעיה. אבא שלי הוא איש חינוך, וכתוצאה מזה הוא חושב שהוא יודע הכל,וצריך להקשיב ר-ק לו!,אנחנו שישה אחים במשפחה ומתוכם הוא לא דיבר עם שלושה אחים כבר למעלה מחמש שנים. לא דיבר מילה מלבד אלימות מילולית,המילים שלו חותכות יותר משל סכין חד. עם אח אחד הכל הסתדר - למרות שיש לו צלקת לכל החיים,אבא שלי השתמש באלימות מילולית ופיסית עליו עוד מגיל קטן,אך ברוך השם האח שלי תפס יוזמה וסידר את העניינים בנהם. אבל אחי היותר קטן (16) ואחותי הקטנה (17) לא מדברים עם אבא כבר למעלה משנתיים,בגלל סיבות ממש טפשיות הייתי אומרת.אני לא מבינה איך אבא שלי איש חינוך והוא מתנהג כך לילדים שלו.... בכלל יש הרבה צביעות.

יש המון מצב לחוץ בבית,בקושי רגוע פה,תמיד יש אווירה של מתח ועצבים ותחרות. אם אבא שלי מדבר איתם זה רק בצעקות או אלימות מילולית.

בגלל המצב בבית השפיע עלי מאוד,לפעמים יש לי בעיות בשינה (אני קמה די בבהלה),יש לי הרבה חרדות,סיוטים,פחד ממקומות סגורים (מעליות)...

יש ימים שאני יכולה להיות הכי שמחה בעולם ולפעמים אני יכולה להיות שקועה מתחת לאדמה.

קשה לי המצב הזה,לא רק בגלל המתח בבית,אלא בגלל שכל כמה שנים אנחנו עוברים דירה ועוד דברים שנוצרו,אין לי איזון נפשי כנראה.

אשמח לדעת מה אתם אומרים,הלכתי לפסיכולוג והוא אמר שאני נורמלית לחלוטין,רק קצת חרדתית...אשמח לשמוע מה אתם אומרים על כל המצב,ואולי איזה עצה או שניים..שוב תודה רבה,שהשם ייתן לכם את הכח לעזור ולעשות חייל.



תשובה

שלום רב,

אכן המצב שאת מתארת בבית הוא לא טוב. מה שחשוב שתנסי לדאוג לבריאותך הנפשית, ואם את עדיין מוצפת בפחדים וחרדות לפנות פעם נוספת ליעוץ וטיפול. ביחס לאבא והמצב המשפחתי כדאי לחשוב מי בעל השפעה עליו ולמי ניתן לפנות. בין לבין רצוי לפתח את הקשר בין בני המשפחה, לדבר ולעזור אחד לשני ככל שניתן.

בהצלחה.