בעיה.. או שלא?!

חדשות כיפה מכון פועה 28/05/08 08:50 כג באייר התשסח

בעיה.. או שלא?!

אני חודשיים אחרי לידת ילד רביעי. יש לי שאלה קצת מביכה ועל כן אינניהולכת לרופא- אולי זו בעיה ואולי לא? אינני יודעת אשמח לעזרה. מאז הלידה- כשאני צריכה לשירותים (צואה) אני מרגישה כאילו יש גוש מסוים שיוצא לכיוון הנרתיק וכדי שאוכל להתפנות אני צריכה לדחוף אותו חזרה לפי הטבעת. האם יש אפשרות שזו בעיה רפואית או שזה רק נראה לי? איך ניתן לטפל בכך והאם צריך? אני לחוצה מאוד מרופאים וכד'. אשמח לתשובה . תודה.



תשובה

שלום וברכה,

ראשית מזל טוב ובשעה טובה.

יתכן מאוד כי התיאור לעיל מתאים למצב ומציאות של צניחת רחם, תופעה הקיימת אצל נשים רבות בדרגות חומרה שונות, ובעיקר לאחר לידות.

אין ספק כי חובה עליך ללכת לרופא ולאבחן האם אכן זו הבעיה, במידה וכן, ובפרט אם המציאות היא כי זהו שלב ביניים (כפי שסביר להניח) פעילות מתאימה וחיזוק שרירי רצפת האגן (הדרכה אני מניח כי תוכלי לקבל מרופאת נשים מנוסה ובוודאי מפיזיוטרפסיטית המתמחה ברצפת האגן) על מנת להחזיר את המצב לקדמותו להמנוע מציאות של הדרדרות בצניחת הרחם.

אין כל סיבה להיות לחוצים מרופאים, הרופאים עושים את עבודתם במסירות ובנאמנות נמצאים שם בשביל לעזור לאנשים, ואף שלעיתים עלולים להתקבל במאן דהו שאינו עושה עבודתו כראוי אין זה מעיד על הכלל.

בררי אצל חברות על רופאת נשים טובה ורגועה (ומקצועית ) ובמידת הצורך תוכלי לפנות גם אלינו למכון פועה ישירות.

מזל טוב ושפע ברכה

אודירט

רב משיב מכון פועה