בלבול לפני הנישואין

חדשות כיפה כולנו שדכנים 12/04/05 19:58 ג בניסן התשסה

בלבול לפני הנישואין

יועץ יקר,

אני עומדת להינשא בעוד כחודשיים. אני בת 39, חוזרת בתשובה ממש בתחילת הדרך. המשמעות של תחילת הדרך היא שאני עדיין אפילו בהתלבטות לגבי הדרך, ז"א רוצה לשמור שבת באופן בסיסי, לחיות על פי ערכי היהדות, ללמוד כמה שאפשר, לשמור על טהרת משפחה..וזהו. המון התנגדויות לשאר. פגשתי בחור שהציע לי נישואין לאחר שבועיים בהם הייתי "מאוהבת" לגמרי והסכמתי בשעה טובה.

שאלתי היא:

א. הוא הרבה יותר דתי ממני וכבר יש בינינו חילוקי דיעות רבים.

ב. מיד לאחר שהסכמתי התחלתי לראות כל חסרון אפשרי ללמה לא.

ג. אני לא מרגישה שאני עושה את ההכנות לחתונה בשמחה.

מצד שני אני בת 39 ולא יכולה לחכות יותר, ואני מכירה את החלק הזה שלי שמפחד להתחייב מצד אחד, ושמסוגל להרגיש רק דרך מקום של דחיה, או רצון לכבוש.ויודעת שזה תמיד יהיה בכל קשר שהייתי או אהיה. ולכן שואלת מה עלי לעשות. הבלבולים האלה נמשכים לאורך כל היום והמחשבות מציקות לי עד רצון לבטל הכל.תודה



תשובה

שואלת יקרה,

מתוך שאלתך אני רואה הרבה מאוד נסיון חיים ותובנה אמיתית של המצב בו את נמצאת. את בהחלט מכירה את תכונותייך ואת צורת החשיבה שלך. ישנם רבים וטובים שמצליחים לעורר את הרגש ממקום של דחייה. אך, מעטים הם אלו שמודעים לכך. אני מציעה לך לשבת עם עצמך ועם דף נייר ארוך ולרשום לעצמך מהם הדברים שחייבים להיות בבן זוגך ובלעדיהם לא יקום כגון: רגישות, אמפטיה, השקפה דומה לשלך ועוד... ומהן התכונות שלא תוכלי בשום פנים ואופן לסבול בבן זוג לחיים. לאחר הכנת הרשימה סמני לעצמך מהם התכונות בהם מככב בן זוגך. ושקלי בצורה רציונלית האם תוכלי לחיות בתקשורת טובה והערכה הדדית עם בעלך לעתיד. אם תשובתך הינה כן אזי אל דאגה אט אט האהבה תתפתח ותצמח. ההתאהבות שחווית הינה כמובן (כפי שראית) משהו זמני ובר חלוף כך שגם אם זה נעלם אין להבהל. במקביל בגלל גילך המתקדם יותר קשה ליצור זוגיות כי כבר התרגלת ללבד. לכן, הייתי ממליצה לך לפנות לייעוץ קצר עם יועץ זוגיות באזור מגורייך כדי להתחיל ברגל ימין את הקשר.

בהצלחה רבה

אלישבע פרידמן

יועצת נשואין

מורשת/קריית אתא