בינו לבינה.

חדשות כיפה רחל קרן 18/03/09 20:56 כב באדר התשסט

בינו לבינה.

אנחנו נערות בנות 20 לערך.

בעקבות שאלת אירוסיה של אחת מאיתנו, התחלנו ללמוד ולקרוא הלכות רלוונטיות ובידינו כמה שאלות חשובות*

1. האם זה נכון שעל הגבר לברך על אשתו עת הוא עומד לקיים עמה יחסי אישות, ואם כן, האם אסור לדבר לאחר מכן עד ש"יסיים את מלאכתו"?

2. האם אסור לרווקה במחזור להכנס לבית קברות, ולמה?

3. קראנו בדבריו של הרמב"ם שהוא מדמה קיום יחסים "אנאליים" לדבר "כמו הפיכת שולחן". האם מעשים אלה אכן מותרים כפי שכתב ומדוע מדמים אותנו לשולחן?!

4. במידה ואין ההורים מסכימים לשידוך הבת הן מפאת אי התחברות לבחור או מפאת גילה הצעיר, האם יש לשמוע בקולם, לדחות ולבטל או שאין כאן עניין של כיבוד הורים?

5. אשה הנוטלת כדורים לסידור הווסת שגורמים גם למניעת היריון, האם אסור לה להשתמש בהם עת היא נישאת, ולמה?

6. אם בחורה יוצאת עם בחור כשנה, הוא לוחץ להתחתן והיא נלחצת מהעניין* הוא טוען שהוא כבר לא יכול לחכות יותר ושעליה להחליט. האם יש עניין באיסור דחיית זיווג או משהו דומה לזה והאם עליה להסכים למרות חששותיה הגדולים?

תודה רבה!



תשובה

שלום לכן בנות יקרות

מזל טוב לאירוסיה של חברתכן ויפה שאתן התעוררתן ללימוד בשל כך.

תשובותי לשאלותיכן:

1. אין שום ברכה על יחסי אישות. בלשון חז"ל יחסי האישות נקראים לעתים "ישיח עמה" ובודאי כוונתם וכך אכן רצוי ונכון - שיהיה הרבה שיח ודיבור בין בני הזוג בכל מערכות היחסים ביניהם.

2. מותר לרווקה להיכנס לבית קברות. אין כל איסור שחל על אשה בזמן המחזור להוציא איסורי נידה החלים על בני הזוג הנושאים ביחד.

3. שאלת כיבוד הורים בעניין מציאת בן הזוג אינה קלה. הפתרון הנכון ביותר הוא לשוחח. הבת עם הוריה. הזוג עם ההורים. לא תמיד כל הבעיות תפתרנה, אבל בודאי זה הוא פתח לפתרון.

4. נושא המנעות מהרון הוא סוגיה הקשורה בקיום מצוות "פרו ורבו". לעתים נכון לזוג לחכות מעט לפני ההריון הראשון (והשני והשלישי..) מסיבות שונות. בודאי כל זוג רוצה להביא חיים לעולם, והם יעשו זאת בזמן המתאים להם.

5. אל לבחורה להסכים להינשא מתוך כל לחץ שיהיה. אין דבר כזה "איסור דחיית הזיווג". אשה ואיש צריכים להיכנס בברית הנישואין מתוך רצון הדדי ושלם של שניהם!

תזכו לשמחות, תזכו להקים בית נאמן בישראל, ולהרבות שמחה ואושר לכם, לבני זוגכן, להוריכן, ולילדיכם בעתיד.