ביוץ לפני טבילה

חדשות כיפה מכון פועה 16/06/09 17:20 כד בסיון התשסט

ביוץ לפני טבילה

שלום רב!

אנו מנסים להיכנס להריון כשנה וללא הצלחה.

הבעיה היא שהביוץ יוצא לפני הטבילה.

פניתי לרופאת הנשים לאחר שקראתי קצת מידע באינטרנט לגבי תרופה בשם איקקלומין, והיא טוענת שנותנים את התרופה הזו לנשים שאין להם ביוץ כלל או ביוץ חלש ושבתרופה זו יש סיכונים רבים כמו הגדלת הסיכוי לסרטן השד ולכן היא לא יכולה לקחת אחריות ולתת לי מרשם לתרופה זו כאשר בעצם אין בעיית פוריות ממשית, ובנוסף הבנתי ממנה שאין טיפול תרופתי אחר שיכול לעזור.

שאלתי היא האם באמת אין טיפול אחר? ומה אפשר לעשות במקרה הזה? האם עליי ללכת לרופא אחר? ומה באמת הסיכונים של לקיחת תרופות מסוג זה?

בתודה מראש ובתקווה לבשורות טובות.



תשובה

שלום וברכה,

צר לי על הדברים ששמעת ובהחלט יש הרבה מאוד דברים לעשות ולפעול, לטפל ולקדם, ואומר אמירה פשוטה, אין אשה עם בעית ביוץ מוקדם (אם אכן זו הבעיה) שלא תזכה להיפקד.

ועכשיו לשלבים השונים.

א. יש לברר באופן מדוייק ונכון ולא רק על פי הערכה ותחושה כי אכן הבעיה היא ביוץ מוקדם, הבירור צריך להיות על ידי מעקב זקיקים ולעיתים גם בדיקות דם.

ב. שלב ראשון של הטיפול, או הבירור, הוא לראות את תמונת המצב, מהו אורך המחזור בין ווסת לווסת, מהו אורכו של הדימום.

במקרים רבים כאשר מנחים את האשה לשאול שאלות על מראות בסוף ימי הווסת כאשר בעצם המראות כבר אינם אדומים ולעיתים אין זה סותר מהתחלת שבעה נקיים וביצוע הפסק טהרה.

ג. מעגל טבעי - יש דברים טבעיים שיכולים לעיתים לקצר את הדימום ואם המציאות היא של מחזור קצר אזי יש דברים טבעיים שבמקרים רבים מסייעים להאריך את הזמן בין ווסת לווסת.

ג. כאשר שני המעגלים הראשונים לא פועלים ולא פותרים את הבעיה (ואחוז ניכר מאוד של המקרים אכן נפתר בשלב ראשוני לאחר הכונה נכונה) הרי שיש אפשרות לקבל מהרופא כדורי אסטרוגן (בדרכ אסטרופם) לחשיפה קצרה בתחילת הווסת וזה מסייע לדחות את הביוץ, שיטה זו מוכרת ידועה, נבחנה והוצגה כבר במחקרים ובעלת חשיפה מועטה מאוד להורמונים.

וחזרה לאמירת הרופאה, האם הרופאה לא תיתן גלולות מניעה לנשים בגלל אי אלו חששות שיש בהם (שאגב לא לגמרי מגובות ונמצאות במחקרים סותרים), האם אין מחובתה לכבד את עוללמה של המטופלת שלה, וכאשר איקקלומין היתה ועודנה תרופה יעילה ביותר אשר גם מסייעת לדחות את הביוץ אף שכאמור אכן יש פתרון טוב יותר במקרים רבים אשר לא מגביר את הביוץ אלא רק דוחה אותו.

אני מציע על מנת לקבל הכוונה מלאה יותר, למרות התשובה המפורטת לצור עימנו קשר למכון פועה ונשמח לסייע

בשורות טובות במהרה בעה

אודי רט

רב משיב מכון פועה