בחורה עמוקה לעומת בחור שלא

חדשות כיפה כולנו שדכנים 19/10/09 12:32 א בחשון התשע

בחורה עמוקה לעומת בחור שלא

שלום!

אני בחורה בת 22 שיוצאת עם בחור מקסים ב"ה!

נחמד לנו מאוד ביחד אבל ישנה בעיה:

אחד הדברים החשובים בזוגיות זו התקשורת. ושם אני חוששת שאנחנו לוקים בחסר.

מבחינת השקפות, אישיות וכדומה אנחנו מסתדרים

אבל מבחינת שיחות - אומנם אנחנו מסתדרים, אך לרוב זה תקוע.

אני בחורה שכלתנית, עמוקה, חושבת מטבעי.

והוא בחור מאוד פשוט מהבחינה הזו.

כשאנחנו מעלים דיון לרוב נטיית ליבי היא להתעמק בו ולנתח אותו ביסודיות. אותו זה לא מעניין.. וברגע שהוא מראה חוסר התעניינות ועונה תשובה פשוטה אני טיפה מתאכזבת ואז השיחה נתקעת. הוא מבחינתו הציג את שהוא חושב ומבחינתי לא עניין אותו לשמוע או להשתתף במשהו שהייתי שמחה שהיה לוקח בו חלק.

יש פעמים שצורת החשיבה הזו עוזרת לנו לאזן אחד את השני: הפשטות שלו עוזרת לי לא להסתבך מידי מחשבתית, והעמקות שלי עוזרת לו להבין מצבים מורכבים בצורה ברורה.

האם זו תקשורת בריאה או שמא עליי לבחון דברים אחרת?

תודה!



תשובה

שלום

כמו שאמרת לפעמים החשיבה שלו משלימה את החשיבה שלך. מה שצריך לבדוק זה אם יש לו סבלנות לשמוע את כל המחשבות שלך. זה עניין של מידות ולא של פילוסופיה.

יש זוגות שהאשה היא פרופ' לפילוסופיה והבעל הוא מנהל מכולת וזה עובד מצויין.

צריך לבדוק הפוך, האם יש לו סבלנות לשמוע אותך, האם הוא מכבד את דעתך. והאם את לא שכלית מידי בשבילו. אני לא מדבר על חוכמה אלא על רגש מול שכל. אם טיפוס רגשי ואת לגמרי שכלית יש לשים את הדעת על זה.

בד"כ גברים נוטים להיות יותר שכליים מהאשה שהיא נוטה יותר לרגש. הרגש הזה הוא הבינה והוא המאפשר לה להתחבר טוב יותר לילדים ולחנך אותם ובכלל לנהל את כל הבית על מי מנוחות.

מקווה שעזרתי קצת.

מישהי פעם אמרה לי שלפני הנישואין הראש שלה היה במתמתיקה גבוהה ופיזיקה וכל מיני בעיות עולמיות.

ואחרי הנישואין הראש שלה שקוע בעיקר בתיתולים וכביסות וטוב לה ככה! זה לא ממש אומר שזה מה שהיא עושה כל היום אבל אין לה ממש זמן ל"שטויות, של פעם. היום היא מבינה שלנהל בית, משפחה ולחנך ילדים יותר חשוב מתימתיקה. בכל זאת היא לא זונחת את המקצוע שלה היא מלמדת קצת מתימתיקה בבית ספר המקומי וכו'

בהצלחה

שמואל, כולנו שדכנים