בגידה בחיי הנשואין

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 15/11/06 14:35 כד בחשון התשסז

בגידה בחיי הנשואין

שלום , אני בת 24 נשואה 4 שנים + ילד. בעלי בן 30 לאחר כמה חודשים מנשואיי עלו חששות שהוא בוגד באימון בינינו(יש לציין שהוא עובד עצמאי עם מזכירות וכל מיני נערות למינהם) תפסתי אותו על כמה שיחות שהוא ניהל עם בחורות,לקחתי את זה מאוד קשה. וביקשתי ממנו שיפסיק והסברתי שזה מאוד מפריע לחיי הנשואין, אבל במשך 3 וחצי שנים תמיד הייתי בידיעה שהשיחות הן רק טלפוניות ולא מעבר. אני הייתי מאוד נחרצת ולא הסכמתי בשום אופן להתנהלות הזאת. חשוב לציין שאני אישה יפה ולא חוסכת ממנו דבר מספקת אותו בכל מה שהוא צריך ודואגת למשפחה במסירות. לפני חצי שנה הבנתי שזה הרבה יותר ומעבר לשיחות ועלתי על זה שהוא מצוטט באינטרנט באתרים של הכרויות בצורה מאוד בוטה וגסה, ביחד עם התייעצות של רב החלטתי להתכתב איתו בידיעה שאינו יודע שזאת אני ולהפגש איתו במלון, והכל כדי להעמיד את האמת מול עיניו(כי עד היום הוא שיקר לי) ולאחר שזה קרה כמובן הוא יתחרט וקיבל על עצמו וכו.. אקצר ואומר שסלחתי כמובן בהסכם מלא מצידו ומצידי שהיה שינוי ושילך לטיפול וכו.. ומאז הוא משתדל להיות בעל טוב ולהתנהג כמו שצריך ואני הפסקתי לעקוב אחריו. (אחרי המקרה הוא לא הלך לטיפול) אבל לפני כמה ימים הרגשתי שמשהו לא כשורה והחלטתי לבדוק את השטח וגילתי ששוב יש טלפונים ועוד דברים שהוא אפילו אינו יודע שאני יודעת עליהם.

אני ממש בדילמה מצד אחד הוא מתנהג יפה ומצד שני ממשיך הוא ממשיך להחפש אחרות.

אני מצידי סיימתי את חיי הנשואין איתו ועוד לא סיפרתי לו על החלטתי.

חוץ מזה שאני יודעת שיש בנינו אהבה אבל איני מוכנה לקבל זאת שהוא יילך עם אחרות.

דבר אחד יציל את חיי הנשואין אם תאמרו לי האם יש סיכוי שהגבר השתנה?? ואם יש טיפול או מצריך טיפול? ולאן צריך לפנות ?אנא עיזרו לי



תשובה

שלוםרב,

תמיד יש סיכוי לשינוי, אבל לאחר שנתפס ובכל זאת דפוס ההתנהגות שלו חזר על עצמו זה קשה יותר. לפני שאת נוקטת צעדים כדאי לדבר איתו ולהציע לו לפנות ליעוץ זוגי, לפחות לפגישה אחת כדי לעשות הערכת מצב, ולבדוק מה קורה ולמה, והאם יש נכונות ופתיחות מצידו לשינוי. הבעייה העיקרית שהסירוב שלו בשעתו ללכת לטיפול מייצג את המציאות שהוא לא וויתר על האופציה של נשים נוספות, לפחות לא באמת. לטיפול יש סיכוי אך ורק אם הוא ירצה בו באמת, ויהיה מוכן לשינוי אמיתי. יתכן שהוא מקווה שתשלימי עם רצונו והתנהגותו, וכדאי לך להבהיר את עמדתך. לפחות בפעם הקודמת הוא שנה זמנית, מה שאומר שבבסיס הוא לא רוצה להתגרש.

בהצלחה.