בגדים יפים לראש השנה...

חדשות כיפה כולנו שדכנים 22/09/08 15:09 כב באלול התשסח

בגדים יפים לראש השנה...

בעלי ואני קצת התווכחנו בנושא קניית בגדים לראש השנה. בעלי כנראה לא יודע ולא מבין עד כמה חשוב לי להגיע לראש השנה עם בגדים, נעלים וכיסוי ראש חדש, במיוחד שאני חודשיים אחרי לידה...

וגם ככה הדימוי העצמי שלי לא בשמיים, הגוף נהיה עגלגל יותר ובכל זאת נשארו לי כמה קחילוגרמים, הוא מבקש ממני שאבחר אחד מן הפריטים ואקנה לי אותו לראש השנה, ולי חשוב לקנות את כל המערכת (כמו שהזכרתי מקודם).

זה אמנם נשמע וויכוח שטותי, אך מבחינתי הוא לא מצליח להבין שבגדים ואביזרי יופי לאשה גורמים לה לאושר עליאי ובמיוחד בחגים, יש לציין שאני לא מהנשים שקונות כל שני וחמישי בגד חדש זה יכול לגרום לי תסכול, עצב ואכזבה, במיוחד בתקופה הזו שהוא עובד קשה ואני רואה אותו רק בעשר בלילה לשעה אחת עד שנרדם.

אשמח לעצה.



תשובה

שלום

1.

באופן פרקטי כיסוי הראש והנעלים זה משהו נחוץ כמו מברשת שיניים. זה לא בגדים ליופי. צריך נעלים כדי ללכת וצריך כיסוי ראש.

כך שיש רק לקנות בגדים. זה רק פריט אחד, לא?

2.

אפשרות אחרת... יש לכם רב? לפי ההלכה וגם לפי הכתובה, מה לעשות הוא חייב לקנות לך בגדים. הוא התחייב לזה!

אז למה שלא תפנו יחד!!! את השאלה לרב שלכם?

3.

אני מציע לעשות עסקה! במקום אחד מהפריטים תקבעו לצאת יום אחד בחודש לפחות. כלומר, הוא יתחייב לחזור בשעה סבירה יותר, תקחו בייביסיטר אם צריך ותצאו יחד! זה יותר חשוב מלקנות פריט כלשהו.

4.

למה שלא תציעי לו שהוא יקנה לך פריט לבוש (אולי אפילו משהו "מעניין"). אם הוא לא יודע אז שילך עם אחותו או עם הרב שלו וכיוצא בזה... הם יסבירו לו כמה זה חשוב!

5.

ישנם בגדים שהם נראים מאוד יקרים. אני לא יודע מה התקציב והאפשרויות שלכם. אבל אולי אפשר לקנות בגדים ביד-שניה? אצלנו בישוב יש חנות יד שניה ואפשר למצוא שם לפעמים מציאות. יש גם כאלה שעושות מכירות בבית או מארגנים יבוא מצרפת וכו'

תלכי תראי אם תמצאי שם משהו מתאים, ומה שלא תמצאי שם תקני בחנות. אני מקווה שהוא יעריך את זה שאת משתדלת כמה שאת יכולה לא "לפגוע" בתקציב החודשי.

6.

זה לא ויכוח שטותי בכלל!!!

בגדים יפים זה הכרחי כמו אוויר לנשימה, ואולי אפילו יותר חשוב מלחם (היום מי קונה סתם לחם? יש לחם-חי, לחם-מת, לחם שיפון, לחפ כפרי, לחם פרוס, לחם קל, לחם-ללא לחם...).

אבל הוא באמת לא מבין כי זה הטבע של הגבר לא להבין בענייני נשים כמו שנשים קשה להם להבין בענייני גברים. זה בדיוק זה התפקיד שלכם! להבין כל אחד את השני. את צריכה לנסות להבין אותו שהוא חושב שזה ביזבוז כסף ואינני יודע מה והוא צריך להבין אותך שזה ממש, אבל ממש לא בזבוז. אלא הכרחי! אולי אינני יודע מה... הכדורגל שלו, או השופר או 4 המינים שלו זה בזבוז. אולי לחזור ב-10 וללכת לישון אחרי שעה בלי לדבר עם האשה זה נוח מאוד וקל אבל ביזבוז גדול?

זה בטוח לא קל לעבוד, נסיעות וכו' אבל יש דברים חשובים יותר שדורשים השקעה.

לכן תחזרי לסעיף 3!

הכי טוב זה לצאת יותר יחד, לדבר אחד עם השני. על הדברים האלו ועל דברים אחרים. מתוך נחת וללא גורמים מפריעים. ולהשקיע בזוגיות של שניכם. זה הבסיס לכל!

הבגדים זה רק בעיה קטנה אחת שנוצרת בגלל שאתם לא מדברים מספיק אחד עם השני.

אולי בחגים יש יותר זמן פנוי וחופש מהעבודה? תשקיעו את הזמן הזה בכם!

שיהיה לכם שנה טובה ומתוקה

שמואל, כולנו שדכנים