אני בלחץ..די דחוף..

חדשות כיפה מכון פועה 06/06/08 17:57 ג בסיון התשסח

אני בלחץ..די דחוף..

אני בחורה בשירות-לאומי כמעט בת 19. אני בקשר עם בחור בגילי שנמצא בשנה הראשונה ל"הסדר" ואנחנו מתכננים להתחתן בע’’ה בקרוב.

ההורים שלנו יודעים ולא כ"כ מתלהבים כיוון שהם באים מרקע דתי פחות חזק מאיתנו (שנינו מאוד התחזקנו בשנה האחרונה ואנחנו מרגישים שאנחנו ממש מחזקים האחד את השניה), ולא מבינים "על מה אנחנו כל כך ממהרים" , "החיפזון מהשטן", "קודם שישתחרר מהצבא ויוכל לעבוד ולפרנס" ,"את צריכה ללמוד לתואר", ונורא קשה לנו עם זה.

למרות זאת ובכל זאת, החלטנו לקחת את הנושא ברצינות ואני מרגישה שאני מוכנה ורוצה ללמוד ולשלב עבודה בתוך הלימודים (למרות שהוריי רואים זאת כ"טירוף"). בעלי לעתיד גם הוא יעבוד וינסה להוציא גם תשלומי משפחה מהצבא בע"ה. כמו"כ מעכשיו אנחנו משתדלים לחסוך כמה שיותר כסף לעתיד.

הבעיה שלי היא קצת אחרת..אני מרגישה שאני מאוד רוצה להתחתן ולחיות איתו ובקדושה ושאני ממש בשלה ומוכנה לזה. הבעיה היא שאני מפחדת שיהיו ילדים באמצע, שיקשו על הלימודים שלי ועל העבודה (שזה גם ככה מפחידים אותי בלי סוף שזה מ-א-ו-ד קשה ואף בלתי-אפשרי).

ברור לנו שמצוות פרו ורבו חשובה ושאסור לבטלה, ואיננו רוצה לעבור על דברי התורה הקדושה.

השאלה שלי אם יש מצב שאפשר לדחות את ההיריון, עד שבעלי לעתיד לפחות יסיים את הצבא (שנה וארבעה חודשים), ואני אהיה לקראת סוף הלימודים, וכך יהיה לנו הרבה יותר קל לגדל ילדים בע"ה...(פשוט אני מפחדת שאני אהיה בלחץ, שיהיו הקנטות מצד המשפחה ושבכלל הלימודים והעבודה יוזנחו, וכך לא אוכל לגדל את הילדים שלי כמו שאני מתכננת בע"ה.. וחס ושלום אני עלולה לצאת קירחת מפה ומפה..

האם אפשר במקרה כזה של גיל צעיר (בקושי 19), צבא ולימודים וקשיי פרנסה להקל בעניין או שמא אין מקום להקל?

תודה רבה על העזרה!



תשובה

שלום וברכה,

קראתי בעיון רב את שאלתך, ועל אף שנראה כי נתת ביטוי משמעותי לשאלות השונות שעולות ,הרי שמנגד אכן עומדות כאן שאלות גדולות שיש לברר ולדון בהם, הן ביחס למועד הקמת הבית והן ביחס לשאלת מניעת ההריון לאחר החתונה שהינה שאלה שאינה פשוטה.

מענה לשאלה זו צריך להיות מתוך הקשבה לשני הצדדים תוך בירור והכוונה ולאור זאת פסיקה הלכתית מה יש לעשות בעניין מניעת ההריון לאחר החתונה.

אני מעריך כי ראש הישיבה של בעלך יכול להוות כתובת טובה הן מתוך היכרותו איתכם והן מתוך היכרות איתכם. וכך גם הדבר הנכון לעשות שכן למעשה הוא כמרא דאתרא שלו.

שאלתך הממוקדת ביחס לפחד מהולדת ילדים כעת הינה מובנת ופעמים ואין הדבר קשור לגיל בו מתחתנים ורק לעיסוק בו הולכים לעשות או ללמוד ובהחלט יש להעלות שאלה זו, אך גם להיות קשובים להכוונה ולמענה מתוך דרכה של תורה.

בכל אופן, אם אכן יהיה צורך להמשך במענה ניתן יהיה לתאם פגישה במכון פועה עם אחד הרבנים.

בשורות טובות ובהצלחה רבה בדרככם

אודי רט

רב משיב מכון פועה