אמצעי מניעה ללא הורמונים

חדשות כיפה מכון פועה 01/04/07 08:14 יג בניסן התשסז

אמצעי מניעה ללא הורמונים

שלום.

יש לי שלושה ילדים, ב"ה. שתי בנות ובן. אני כרגע 10 חודשים אחרי לידה. הנקתי עד לפני חודשיים. חודש וחצי לאחר הלידה התקנתי התקן מסוג מירנה. אמרו לי שהוא אמור ליצור מצב של אל-וסת, ואם לא, אז לפחות דימום מאד קל במשך חמישה ימים בדיוק.

חודש לאחר הפסקת ההנקה, כלומר לפני כחודש, קיבלתי מחזור, והוא נמשך 12 ימים!

עכשיו שוב, והוא נמשך כבר 14 ימים! ולא נראה באופק, שזה עומד להעצר. הרופאה כבר בדקה בחודש שעבר אם ההתקן במקום והוא במקום. היא גם אמרה ששלושה מחזורים ראשונים לאחר ההנקה עלולים להיות ארוכים יותר, כלומר כתשעה ימים. אבל אני, כאמור חרגתי ממשך זמן זה. עכשיו היא כבר אמרה לי, שזה שילוב של המירנה והתקופה של אחרי ההנקה ולהתאזר בסבלנות.

גם לאחר ההתקנה של ההתקן לקח לי עוד חודש וחצי להתנקות. כלומר שלושה חודשים ושבוע היינו אסורים. זה כבר לא מצב טבעי! לא כך רצתה התורה, זה ברור לי!

אני שואלת: האם יש אמצעי מניעה לא הורמונלי בכלל (ולא התקן) שאפשר להשתמש בו?

אחרי הלידות הקודמות שלי ניסיתי גלולות מכמה סוגים, ניסיתי התקן תוך רחמי לא הורמונלי וכולם עשו לי תופעות קשות: מדימומים מעצבנים בזמנים תכופים ועד דימומים מסיביים עד כדי איבוד דם וגם בלתי פוסקים לתקופות בלתי נסבלות. לכן הלכתי על המירנה, וגם הוא בעייתי ביותר!

מה יהיה???

כל פעם אומרים לי להתאזר בסבלנות, ועוד קצת ועוד קצת. אבל כל דבר כזה, זה שבועות של המתנה, וכבר אני מתחילה להיות אנטי כל המצווה של הטהרה וממש כבר לא רוצה לקיים יותר כלום.

חבל, כי פעם מאד אהבתי את המצווה הזאת!

חשוב לציין, כי הרחם שלי חלשה, ובלידה הזאת היא לא התכווצה ואיבדתי הכרה ועשו לי רוויזיה, כך שהרופאים המליצו לי לעשות הפסקה של שנתיים שלוש. אז עכשיו ככה נסבול כל הזמן הזה???

מה עם דיאפרגמה? או אולי רעיונות אחרים? מה מותר, ומה מומלץ?

מאד מאד אודה לכם על התייחסות מהירה ומקיפה, אם אפשר...

תודה רבה מראש, אתם ממש עוזרים.



תשובה

שלום וברכה,

אפתח בזה כי נדמה לי כי היה ראוי לשוחח ישירות על מורכבות השאלות ובפרט שחלקן "טעונות" ולא רק מעל האיטנרנט, וכל אופן פטור בלא כלום לא אצא, מכיון שאכן הבעיה יוצרת מציאות מורכבת.

א. מירנה הינו אמצעי מאוד בעייתי, כיוון שלמרבית הנשים הוא גורם להיות לדימומים והכתמות למשך כחצי שנה וכתוצאה מכך להיות אסורים הרבה מאוד זמן ולכן עפ"ר הוא אינו מומלץ.

ב. במצב הנתון, נדמה לי כי כדאי לבחון את האפשרות של מתן תמיכה אסטרוגנית לרירית הרחם כך שהרירית צהא יציבה יותר ולא יהיו בעיות של הכתמות.

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה