אלרגיה להורמונים היתכן

חדשות כיפה דפנה מאיר 12/03/09 09:48 טז באדר התשסט

אלרגיה להורמונים היתכן

שלום דפנה,

מזה כמה חודשים אני חושדת שאני אלרגית להואמונים שלי. בתקופנ המשוערת שלל הביוץ מגרד לי כל הגוף, אך בעיקר הנרתיק. ויש לי הפרעות עיכול קשות. האם שמעת על תופעה כזאת? האם ניתן לטפל בה? תודה

צילי



תשובה

בס"ד

לצילי, שלום ושמחה,

בימים שקודמים לביוץ סביבת הנרתיק נעשית הרבה פחות חומצית, ונוטה להיות בסיסית. זאת כדי לאפשר לזרעים לשרוד בגוף עד לביוץ עצמו, ולבצע הפרייה.

יש נשים שדווקא בתקופה זו נוטות לסבול מפטרייה שקיימת אצלן על בסיס קבוע. בדרך כלל מדובר בקנדידה.

יש נשים שמגלות הריון על ידי הופעה של הפיטרייה, עוד לפני האיחור בווסת. זאת עקב השינויים שחלים בסביבת הנרתיק.

לפעמים התסמינים כוללים רק גירוד, בלי ההפרשות המסריחות והלבנות המתלוות לקנדידה חריפה. בעיקר אם מדובר במצב מתמשך, התסמינים יהיו קלים יחסית.

גם גירוד בכל הגוף והפרעות עיכול הכוללות גזים ושלשולים, וצואה בעלת ריח רע במיוחד מצביעים על הימצאות של פטרייה במעיים.

באם יש פטרייה במעיים, רק כשנפטרים ממנה על ידי טיפול יסודי, שלל התסמינים האחרים נעלמים מהגוף.

יכול להיות שסביב הביוץ התזונה שלך משתנה, וייתכן שאת אוכלת יותר סוכרים ופחממות פשוטות, ולכן התסמינים מופיעים דווקא אז.

דרך אגב, יש נשים שלפני הווסת ולפני הלידה מתחילות לשלשל. כלומר, שינויים בעיכול בהחלט יכולים לבוא במקביל לתהליכים הורמונליים.

אין מדובר במצב של אלרגיה להורמונים שלך, אלא במצב בו התהליכים ההורמונליים המחזוריים שלך עוזרים לך לגלות בעייה שקיימת אצלך בגוף. כשתיפטרי מהבעייה לא תהיה לך בעייה בביוץ, בעזרת ה'.

את מוזמנת להיכנס לאתר של מעבדת "רפואה שלמה", ולקרוא שם על התסמינים. אם תזדהי עם הכתוב שם, אני ממליצה לך לעבור את הבדיקה שהם מציעים. לצערי, קופות החולים לא מצליחות לבדוק היטב קנדידה בצואה, ולכן אנשים מבצעים זאת על בסיס פרטי. חלק מקופות החולים לא מבצעות כלל את הבדיקה, וחלק מהמעבדות זורקות את הבדיקה כעבור מעט מדי זמן, עוד לפני שמושבות הקנדידה צומחות על מצע הבדיקה, והפציינט מקבל תשובה שלילית- כלומר, שהכל בסדר, בשעה שהכל מאוד לא בסדר.

דניאלה ודורון שפי ייסייעו לך דרך הטלפון למצוא מטפל טוב באזור מגורייך (הם מטפלים בחיפה). מדובר באנשים מאוד מקצועיים, ומאוד מפרגנים למטפלים אחרים. התור אצל דניאלה עמוס, ואין לה צורך כספי או אחר למשוך לקוחות ללא סיבה מוצדקת דווקא אליה.

בנוסף אפשר לברר דרך מכשיר הביקום האם יש לך קנדידה, וממה נגרמות התופעות שמהן את סובלת.

בנוסף, את מוזמנת להיכנס לאתר של קליניקת גנשה, ולקרוא שם על שטיפות מעיים.

כל ההמלצות שלי מבוססות על ניסיון אישי, ועל היכולת שלי לזהות גורמים מקצועיים, אמינים ואיכותיים על סמך ידע שצברתי.

עם זאת, ברור לי, שחלק מהרופאים יזלזלו במה שהמלצתי לך, ובכל מקרה, לא תמצאי תשובה טובה ברפואה הקונבנציונלית לבעייתך (גם זה מניסיון, אני עובדת בקופת חולים...).

אשמח לשמוע ממך לטובה, בהצלחה, מדפנה מאיר.