אי קיום יחסים

חדשות כיפה יעל זיוון 03/03/13 22:35 כא באדר התשעג

אי קיום יחסים

אני פונה לפרום זה ומבקש את עזרתכן אני ואשתי נשואים 7 שנים אנו מנהלים אורך חיים מסורתי / דתי הכולל שמירת נידה כהלכתה , לצערי הרב גם בתקופה המותרת אשתי כמעט ואינה מעוניינת לקיים יחסים , אני מדבר על תדירות של פעמיים בחודש וגם אז אני מרגיש שהיא עושה אז לצאת ידי חובה , ניסתי לשוחח אתה על הנושא אין ספור פעמים אך כל הפעם היא כועסת ואומרת שאנו שונים ואין מה לעשות בנידון , לאחרונה המצב הפך לבלתי נסבל וכבר עברו בי ערעורי ניאוף , אני אוהב את אשתי ואיני רוצה להגיד בה אך המצב פשוט בלתי נסבל מה לדעתכם עלי לעשות



תשובה

שלום לך,

אתה בהחלט מתמודד עם מציאות לא פשוטה. אני מבינה שיש כאן מספר קשיים, ראשית הקושי הגלוי ביותר זה אי קיום יחסים, או לחילופין יחסים בתדירות שאינם מספקים את צרכיך.שנית, מתוך דבריך עולה שאינך זוכה להבנה סביב הקושי שלך מרעיתך.

יש ביניכם פערים בצרכים אך אין הבנה או נסיון לראות מה לעשות כדי לפתור את הבעיה.

אמנם אתה הסובל העיקרי אך הבעיה היא של שניכם, כאשר אחד מבני הזוג לא מסופק/סובל/חש במצוקה זוהי בסופו של דבר בעיה זוגית.

השאלה מה עומד מאחורי חוסר רצונה של אשתך, האם זה תמיד היה כך? האם חלו שינויים בזמן האחרון? האם היא בהריון/אחרי לידה שאז חלים בה שינויים שככל הנראה משפיעים עליה?

האם המערכת יחסים בנושאים אחרים, שאינם קשורים למין, איתנה ופתוחה? האם יש ביניכם מתחים וזה ערוץ מסויים בו הקשיים באים לידי ביטוי?

זאת אומרת שכדאי להבין מה עומד בבסיס חוסר רצונה, האם זה ביטוי של קשיים/מתחים רגשיים במערכת יחסים ביניכם/האם זה תוצאה מתהליכים פיזיולוגים שעוברים עליה/ האם זה מדובר בפער בצרכים בלבד.

ממליצה לדבר איתה על הקושי ולומר שזו בסופו של דבר לא בעיה שלך אלא בעיה משותפת וכדאי שתפנו לאיש מקצוע בכדי לקבל עזרה/הכוונה/ייעוץ.

בהצלחה!

יעל זיוון M.A.

מטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת

054-3979882