איך מעמיקים את הקשר?

חדשות כיפה ארגון ישפה 09/09/13 10:16 ה בתשרי התשעד

איך מעמיקים את הקשר?

שלום,

אני נמצאת עם מישהו בקשר חודשיים, אני בת 26 והוא בן 31. יש לנו עליות ומורדות. יש דייטים מאוד מוצלחים ויש דייטים שהם בדיוק להיפך.

שנינו עברנו כבר מספיק קשרים בשביל לדעת מתי זה לא זה. כרגע אנחנו בסיטואציה שאנחנו עדיין לא בטוחים. אחרי דייטים גרועים במיוחד זה מרגיש שלא ואחרי דייטים מאוד מוצלחים זה מרגיש שאולי כן.

התחושה היא שאנחנו לא מצליחים להיפתח מעבר. עברנו את שלב ההתחלה ומשהו קצת דועך. ברור לי שזה דבר טבעי אך אנחנו מרגישים תקועים.

חשוב לי להדגיש שהתחושה הזו זהה אצל שנינו, מצד אחד יש לנו חיבור מיוחד מאוד מצד שני, יש רגעים של חוסר תקשורת נוראי. הירידות והעליות האלה מאוד מקשים על שנינו ואנחנו לא יודעים האם כדאי לנו להיפרד על מנת שלא נבזבז את הזמןאו לנסות להמשיך.

אשמח לעצות כיצד להעמיק את הקשר כי לשנינו חבל לסיים את זה.

תודה



תשובה

שלום לך,

הדייטים המאוד מוצלחים עשויים לשמש סיבה מדוע להשקיע בקשר.

הדייטים הגרועים עשויים להיות הכיוון של ההשקעה...

לדעתי טוב שלפני הנישואים נתקלים בקשיים משום שנוצרת הזדמנות להתבונן על הדינמיקה הזוגית במצבים שבהם לא הכל הולך "חלק". כדאי להתבונן במצבים אלו ולבחון האם אתם מוכנים להתאמץ אחד בשביל השני? האם אתם יודעים להקשיב אחד לשני? וכו'

מעבר למילים "חוסר תקשורת" לא פרטת בדיוק מה קורה בדייטים הללו. איך בדיוק מתבטאת חוסר התקשורת הזו?

חוסר תקשורת היא הזדמנות טובה ללמוד תקשורת. כדאי לדבר ביחד על מה שקורה לכם בזמנים כאלו ולשאול אחד את השני מה אתם מצפים מבן הזוג לעשות במצבים הללו. (בשלב כזה לעיתים מומלץ להעזר בייעוץ חיצווני שיכול לתת לכם כלים להעמקת התקשורת והקשר, ולהתמודדות עם קונפליקטים).

לא הכל חייב להפתר, אבל אם אתם רואים מוכנות לעבוד ביחד, להתקדם ביחד, לתקשר ביחד – הרי זה סימן טוב להמשך העבודה וההתקדמות גם לאחר הנישואים.

לאחרונה עניתי על מספר שאלות העוסקות בהעמקת הקשר כאן בכיפה. ממליץ לך לקרוא גם אותן.

בהצלחה רבה!!

מושון לוינגר.

מטפל זוגי ומשפחתי ויועץ לפנויים פנויות.

mooshon.lr@gmail.com

www.pesherkesher.com