איך לסייע לאחות חולה

חדשות כיפה מרב אושר 03/06/08 21:58 כט באייר התשסח

איך לסייע לאחות חולה

שלום רב, אחותי הגדולה(30) נשואה ואמא לבתת מותק בת 4.5... מאז היא לא מצליחה להכנס להריון..לפי מה שידוע, אין לה בעיה מסוימת... אחותי, שגם ככה טיפוס רגיש לוקחת את העניין נורא קשה..על סף הדכאון..מתפקדת ביומיום. אבל..לאחרונה התברר שיש לה פיברומיאלגיה(כאבים שונים באיברי הגוף) מה שגורם לה לדבר כל היום על מצבה הבריאותי... ולא לקחת על עצמה פרוייקטים נוספים לתעסוקה... קשה לי לראות אותה ככה, מה לעשות?? תודה רבה!!!!!



תשובה

שלום לך אח אוהב.

אחותך נשמעת מאוד סובלת ממכלול של דברים הגורמים לסבל נפשי ופיסי ואלה ממלאים את חייה.

בזמן הזה בו אחותך סובלת תפקודה ירוד והיא מבקשת בעיקר הקשבה לכאביה. זה מה שאתה כאח שנשמע מאוד אוהב יכול לתת ולתת עד אשר בעז"ה ימצא מזור לכאביה הפיסיים לעייפותה ובעז"ה גם לחלומה לחבוק ילד נוסף.

קשה לנו מאוד להכיל את סבלם של קרובנו מבלי יכולת למעשה לסייע , לקדם ולהקל מעל סבלם.

אנו נוטים לייעץ או להעביר מסר כי הם יכולים אחרת. צפיה זו למעשיות תעביר לאחותך מסר כי אתה מתקשה להקשיב לכאביה והיא תחדל להסתייע בך במה שאתה יכול לסייע עקב קירבתך ואהבתך.

היא סומכת עליך כי תוכל לשמוע את כאביה מבלי להציע לה משהו מעשי תפקודי. אלו כוחותיה כעת ואתה הקשב ונסה להבין ושוב ועוד הקשב ונסה להבין.

האמן בכוחותיה שאינם נראים לך לכאורה כעת. היא זקוקה לאמונתך בה .הקשבה מבלי מתן עצה יתנו לה את התחושה כי אתה מאמין בכוחותיה וכאשר יגיע זמנם הם יצוצו שוב.

אם העניין מתיש את כוחותיך ואתה מתקשה שוב ושוב למלא את מבוקשה להקשבה, המלץ בפניה לפנות במקביל גם לסיוע מקצועי בו גם יקשיבו למצוקתה הקשה וגם יבדקו עמה אם יש דרכים לסייע בידה לאסוף כוחות.

מרגשת אהבתך הרבה לאחותך ורצונך לסייע בידה. זוהי צומת דרכים גם עבורך בה תוכל ללמוד דרכים נוספות להביע ולתת מאהבתך לאחותך במקום כ"כ קשה עבורה ועבורך.

בריאות ורפואה שלמה במהרה לאחותך

מרב