איך לדבר עם ילדה על התבגרות?

חדשות כיפה יעל זיוון 26/01/14 22:49 כה בשבט התשעד

איך לדבר עם ילדה על התבגרות?

הבת שלי בת 11. אני מרגישה שהגיע הזמן לדבר איתה על נושא ההתבגרות על כל מרכיביו, פיזי ורגשי.

אשמח להכוונה מה לספר?איך לספר? וכו

כמו כן אם יש אתר אינטרנט שיכול לעזור וליעץ בנושא, כפי שראיתי הרבה ספרים ואתרים פונים לציבור הכללי, אני מחפשת הדרכה ברוח יהודית. שהבת שלי תדע הכל תוך שמירת הצניעות

תודה רבה



תשובה

שלום לך,

ביתך הגיעה לגיל ואת הגעת לגיל להעביר לה את לפיד הנשיות! אכן, אירוע מרגש.

מציעה שתפני לעצמכן זמן, רק את והיא, ותפתחי בכך שאת שמחה שיש לך בת שגדלה ושאת רוצה שתשוחחו על 'נושאים של בנות'. הייתי משתפת מעצמי כאם (אם כי אני לא יודעת איך זה בשבילך) איך ההרגשה לדבר ולפתוח נושאים אישיים ואינטימיים בינך ובינה. פתיחותך תאפשר לה גם להרגיש נינוחה יותר, להיפתח ולשתף.

יש סבירות שילדה בגילה כבר נחשפה ושמעה ממקורות שונים על גיל ההתבגרות, מחזור וכדומה. הייתי מנסה לבדוק איתה מה היא שמעה/יודעת/הייתה רוצה לשמוע ומשם להתחיל את השיחה.

דברי איתה בצורה נעימה על השינויים בגופה המהווים חלק מתהליך בריא חשוב וטוב. חלק מהתהליך המבורך שעובר עליה המעיד על בריאות כולל קבלת מחזור חודשי ותסבירי לה שמדובר על ביצית שיוצאת מהרחם אחת לחודש וזה מלווה בדימום, שבעצם מעיד על הגוף שיודע להיערך לקליטת עובר בבוא העת.

תראי לה מה זה תחבושת/טמפונים, הסבירי לה על השימוש בהם. הסבירי לה על כל תהליכי הגדילה שגופה חווה. חשוב מאד שתתני לה לשאול שאלות שמעסיקות אותה ומדאיגות אותה.

הכי חשוב שהשיחה תהיה מלווה באוירה נעימה ושביתך תחוש שאת בשבילה ושדיבור על גופה, מיניותה, נשיותה ותפתחותה הינם דברים שאת כתובת מכילה תומכת וקשובה עבורה, בשיחה זו ובשיחות עתידיות בהמשך חייה בנושאים מעין אלו...

ואל תשכחי לציין את קבלת המחזור בשוקולד, ברכה, פרח וכדומה:)...

בהצלחה!

יעל זיוון M.A.

יועצת ומטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת

054-3979882