אטימות לב של בן זוג

חדשות כיפה כולנו שדכנים 13/06/06 20:32 יז בסיון התשסו

אטימות לב של בן זוג

אני נשואה כ-14 שנים. +4 וכעת הרה. כבר זמן רב מאוד אני חשה שבעלי אינו מבין אותי ויתרה מזו אני חשה שהוא אטום לצרכיי הנפשיים: כמו שיחה. ומאידך הוא עסוק לרוב בעצמו, בקידומו האישי, הרוחני. אני מתוסכלת ועצובה מאוד בלשון המעטה. הדבר מתבטא גם ביחסי האישות בינינו. אין לי שום רצון במגע על בסיס מיני. ברצוני לציין שקיימת אהבה גדולה בינינו אך מבחינתי היא מהולה בכאב גדול מדיי. אשמח לשמוע עצה או הפנייה ליועץת דתיה באיזור מגוריי- טבריה



תשובה

שלום רב, את מתארת כאב רב וליבי עמך, גברים ונשים שונים הם מיסודם. הנשים זקוקות לליבון עניינים ודיסקוסם. ואלו הגברים אינם משוחחים כי אם עונים ומציעים פתרון לכשעולה בעייה. לדוגמא: לאישה יש כאב ראש והיא משתפת את בעלה בכך, בעלה יאמר לה: קחי כדור (כלומר עצה פרקטית) וזה לא מתוך רוע לב אלא צורת החשיבה שלהם הינה כזו שבודאי פנית אליו לקבלת לעצה ולפתרון מאידך אם הוא היה מגלה אמפטיה (שבד"כ אינה בטבעו) ואומר מסכנה שלי בטח מאוד כואב לך את רוצה שאפנק אותך וכו... האישה היתה מחלימה הרבה יותר מהר :-)

את נמצאת כעת בשלב שבו את רגישה אף יותר מהרגיל ולכן התעלמות מרגשותייך כעת אף חמורה יותר. העובדה שציינת כי אינך מעוניינת במגע מיני, בהחלט ברורה במידה ואת עוצרת בתוכך כאב ואולי אפילו כעס רב. קחי בחשבון שבזמן ההריון בעיקר בהריונות מתקדמים יותר החשק המיני יורד וגם העייפות לא מוסיפה לעניין.

במידה ובן זוגך יסכים לפנות להנחייה זוגית/ייעוץ נשואין הדבר יכול לעזור לכם מאוד בעיקר מאחר והדגשת כי ישנה אהבה גדולה כך שע"י כלים לתקשורת נכונה והבנה האחד את השני תוכלו לשפר את הזוגיות פלאים.

עצה קטנה לפני פרידה: באם לא טוב לך ואת מעוניינת שבעלך ישנה מספר דברים קחי בחשבון שנ י דברים: 1. אי אפשר לצפות מאנשים להשתנות לגמרי לכן לבקש שנוי קטן ולא משהו עצום. 2. במקום להטיח אשמות תשתפי אותו ממקום של כאב :קשה לי..." , " אתה חסר לי..." ואז זה לא יפול על אזניים ערלות.

לגבי המלצה לייעוץ ניתן לפנות למייל שלי eli@yuni.co.il ואשתדל לסייע.

בהצלחה רבה ושיהיה בשעה טובה

אלישבע פרידמן יועצת זוגית.