אח שלי

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 13/05/07 17:20 כה באייר התשסז

אח שלי

שלום רב,

אח שלי בשנות השלושים+ של חייו וכבר למעלה מ10 שנים הוא בבעיה שאין אנו יכולים להגדירה כי אינו מטופל ע"י שום גורם כי הוא טוען שכולנו (המשפחה- בעיקר ההורים) חולים ואילו הוא בריא והוא מרפא את הורינו.

לדעתי (ואין לי הרבה ידע בתחום) יש לו בעיית תקשורת עם הסביבה והוא מקנא בטירוף בנו האחים שלו.. ההורים שלי בהכחשה ואני מרגישה שאין ביכולתי לעזור וזאת בעיקר כי אני הקטנה (22) ואף אחד לא לוקח אותי מספיק ברצינות. אני נורא מפחדת כי כל המצב הזה גורם לסכסוכים ולהרגשה לא נעימה אצל ההורים כאשר הוא נמצא, כי רק הוא מקבל את תשומת הלב ואם לא אז הוא מתפרץ וזה יכול להגיע לרמה של שבירת חפצים בבית ההורים! לפני כחודש התגלתה אצל אמי מחלת הפרקינסון וישנה השערה סודית שלא מדברים עליה בין האחים שהוא הגורם לכך וגם אם אינו הגורם לכך הוא וודאי מחריף הת המחלה ע"י התנהגויותיו!

הייתי רוצה לדעת איך אני יכולה להשפיע מה עלי לעשות בשביל שילך לקבל טיפול?! אני אבין אם לא תהיה באפשרותכם תשובה מספקת הרי שזהו עסק מורכב אבל אני מנסה לעשות משהו כי כולם בבית פשוט שאננים!

רוב תודות, ס!



תשובה

שלום רב,

לא ברור כל כך מה מצבו, האם הוא רווק וחי בבית או לא, מה עיסוקו, האם מחוץ לבית הוא בסדר והתיפקוד תקין. במידה וקיימת הסכמה בין האחים שהוא בעייתי וזקוק לטיפול, ניתן לשקול התערבות חיצונית, כגון רווחה, רב, או מישהו אחר משמעותי בקהילה או במשפחה. דרושה נקודת מבט של מישהו מחוץ למשפחה שיתרשם מה קורה, מה הבעייה, מה חומרתה, וכיצד נין לעזור.

בהצלחה.