אחרי הצעת נישואין

חדשות כיפה כולנו שדכנים 29/07/10 00:07 יח באב התשע

אחרי הצעת נישואין

שלום ,

קיבלתי הצעת נישואין מהחבר שלי לפני כחודש

מרגע ההצעה אני מגלה אצלו כל מיני חששות ופחדים , ובינתים אפילו מסיבת אירוסין לא עשינו כי את התאריך שקבענו הוא דחה מכל מיני סיבות ולא נקבע תאריך חדש .. גם קביעת תאריך אולם מתעכב מאד , אני ב"ה עם הרבה אמונה שיהיה בסדר והפחדים יחלפו - גם לי יש ]פחדים אבל אני מתייעצת לגביהם ועובדת לבטל אותם ..

החלטתי - בלי ליידע אותו להתקשר לרב שלו ולהתייעץ איתו על העניין ולבקש ממנו שישוחח איתו על הנושא ואולי יעזור לו להתמודד עם הפחדים והחששות , הוא אמר שהוא לא ידע על עניין החתונה , ושאל למה אני מתקשרת בלי ידיעתו של הבחור , וגם שאין לו איך לעזור אם החבר שלי לא יעדכן אותו על עניין החתונה ויבקש במפורש את עצתו .

עכשיו אני מרגישה קצת רע שעשיתי את שיחת הטלפון ללא ידיעתו .. ואני תוהה אם לספר לו ..

וגם אני רוצה עיצה כיצד לעזור לו להתמודד עם הפחד והחששות (שנובעים בעיקר מכך שמידי פעם יש לנו חילוקי דעות לגבי כל אירגון החתונה - אבל הם ממש לא קריטיים ואנו מתמודדים איתם יפה ..) או שפשוט עלי לא לעשות כלום ורק להתפלל עליו ..

אשמח לעצתכם הנושא מאד מטריד אותי , ובמיוחד לאחר ההצעה ..

תבורכו!!



תשובה

שלום

אני חושב שאת צריכה לדבר עם ארוסך על העניין!!! הרי זה כל העניין של הנישואין, כשיש בעיה מדברים עליה עם בן הזוג.

לעלות לפניו את כל החששות שלך וכל הרגשות שלך ולשמוע מה הוא אומר על כך (אין צורך לומר שפנית לרב שלו).

אם הוא יגיד לך שהוא מעוניין לטפל בזה לבד הניחי לו לטפל בזה לבד. אם הוא משתף אותך בבעיה ורוצה שתעזרי לו אז תעזרי, אולי מספיק לו רק שתשמעי מה הוא חושב וזה יעזור לו. לא בטוח שהוא מחפש שתתני לו פתרון, אז אם הוא לא מעוניין בפתרונות שלך אל תכריחי אותו.

תני לו שבוע-שבועיים לטפל בזה, אם זה לא עזר תעדכני אותי.

בהצלחה

שמואל, כולנו שדכנים