מתלבטים איפה ללמוד משפטים? הכירו את המוסדות שיהפכו אתכם לעורכי דין

חולמים על קריירה בתור עורכי דין מצליחים? זה הזמן להירשם ללימודי משפטים. המוסדות המובילים בארץ מציעים מגוון מסלולים שיעניקו לכם הכשרה מקצועית מעולה עם חיים סטודנטיאליים עשירים, לכם נשאר רק לבחור

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 16:32 טז בתמוז התשפ

מתלבטים איפה ללמוד משפטים? הכירו את המוסדות שיהפכו אתכם לעורכי דין
הדרך לאוניברסיטה, צילום: shutterstock

גם אתם חולמים ללמוד משפטים? אהבתם לראות את "חליפות" ו"האישה הטובה" והתמכרתם לריגוש והאקשן באולמות בתי המשפט? אם בעבר הלימודים התקיימו במספר מצומצם של מוסדות לימוד, כיום קיים מגוון רחב של מקומות בהם ניתן ללמוד לימודי משפטים מגוונים ומשולבים עם מקצועות עכשיוויים כמו: משפטים וטכנולוגיה, משפטים ופסיכולוגיה, משפטים וכלכלה ועוד. 

כדי שלא תלכו לאיבוד במסע בדרך לתואר, ריכזנו בשבילכם את המידע החשוב של מקומות הלימוד הבולטים בישראל המותאמים לציבור הדתי כדי להבין את ההבדלים בין המוסדות השונים. לכם נשאר רק לבחור, למלא את טופס הרישום ולהכין מקום בארון לגלימה הנכספת.

בית הספר למשפטים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

מדובר באחד מהמוסדות הוותיקים והמובילים בישראל ללימודי משפטים. המקום משלב לימודים אקדמאים ברמה גבוהה עם הכשרה מעשית יישומית בקליניקות. 

הייחודיות: מוביל את מהפכת הלמידה המשמעותית בעולם המשתנה במאה ה-21 באמצעות לימוד השמה לה למטרה לפתח אצל לומדיה מיומנויות למידה עכשוויות, יכולות אנליטיות וחשיבה יצירתית המחליפים את השיטה הישנה של שינון החומר הנלמד. 

בעזרת הכלים הנלמדים, יוכלו התלמידים לסגל למידה עצמית ברמה גבוהה של סוגיות ונושאים חדשים בהם יתקלו במקומות העבודה העתידיים שלהם, וזאת במקביל לחשיפה לתחומי משפט שונים ומגוונים. 

איפה:  הוד השרון

מרצים בולטים: מרצים בולטים: פרופ' אביעד הכהן, פרופ' איילת פריגת בלכר, פרופר ישראל גלעד,   ד"ר ויקטור בוגנים, פרופ' פמלה לאופר,ד"ר חגי ויניצקי.

תנאי קבלה:
1. תעודת בגרות ישראלית בציון משוקלל של 90 ומעלה, אנגלית ברמה של 4 יח"ל בציון של 70 ומעלה, מבחן אמיר"ם בציון 85 ומעלה, בנוסף, המועמדים ידרשו לעמוד בהצלחה במבחן התאמה. מועמדים שעברו מבחן פסיכומטרי  וציונם 580 ויותר יהיו פטורים ממבחן התאמה. מועמדים שאינם עומדים בכל תנאי הקבלה המופיעים לעיל, יידונו בפני ועדת קבלה ויצטרכו לעבור גם ראיון אישי ו/או מבחן התאמה.
2. בעלי תואר אקדמי מאוניברסיטה או מכללה המוכרות על-ידי המועצה להשכלה גבוהה.
3. בוגרי המכינה האקדמית לגילאי 30+ אשר סיימו את המכינה בממוצע 80 ומעלה (וציון 60 לפחות בכל קורס).
4. בעלי תעודת סיום מכינה קדם אקדמית ממוסד לימודים מוכר ועמידה בבחינת התאמה.

מלגות: במרכז האקדמי מציעים מלגה בגובה 12,500 ₪ לחיילים משוחררים 

מעונות: אין

לפרטים ולהרשמה

משפט וטכנולוגיה – מסלול מצטיינים חדש בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן

הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן תפתח בשנה"ל תשפ"א מסלול לימודים חדש: תואר ראשון במשפטים בחטיבת משפט וטכנולוגיה. 

הייחודיות: במסגרת לימודי התואר הראשון ישולבו קורסים כמו משפט וטכנולוגיה, קניין רוחני, מדע הנתונים למשפטנים ועוד. התוכנית מיועדת למועמדים מצטיינים והיא משולבת בלימודי תואר שני במנהל עסקים מסלול מערכות מידע או בתואר שני במדעי המידע.

התוכנית החדשה נועדה להכשיר את הדור הבא של המשפטנים ולהכינם לאתגרי העתיד. העיסוק המשפטי משלב בתוכו יותר ויותר כלים של בינה מלאכותית, שימוש מתוחכם בנתוני עתק (ביג דאטה) ועוד. המועמדים המצטיינים ביותר אף יזכו למלגות הצטיינות. 

התוכנית מצטרפת למגוון מסלולי הצטיינות, שכבר קיימים בפקולטה, המאפשרים שילוב של שני תארים, כמו משפטים וכלכלה או משפטים ועבודה סוציאלית, וכן שילוב של תואר ראשון ושני במגוון מסלולי לימוד.

איפה: רמת גן

מרצים בולטים: פרופ' אורן פרז, פרופ' שחר ליפשיץ, ד"ר איילת סלע (ראש התוכנית), פרופ' מיכל אלברשטיין, פרופ' רות הלפרין קדרי, פרופ' יובל פלדמן, ד"ר איתי בר סימנטוב, ד"ר מרים מרקוביץ ביטון, פרופ' אריה רייך, פרופ' עמיחי רדזינר.

תנאי קבלה: 

בגרות ישראלית בממוצע 90 לפחות + פסיכומטרי בציון 600 לפחות. אלה תנאי סף מינימליים. בפועל, נדרשים ציונים גבוהים בהרבה בשביל להתקבל.
תנאי קבלה מיוחדים לשנה"ל תשפא בשל משבר הקורונה – בגרות בממוצע 109 לפחות + אנגלית 5 יחידות בציון 80 לפחות

מלגות:  מלגות הצטיינות למועמדים מצטיינים שיירשמו למסלול משפט וטכנולוגיה. מספר המלגות מוגבל

מעונות: מעונות הסטודנטים בבר-אילן:  03-5318392, eonot.office@mail.biu.ac.il 

לפרטים והרשמה: הפקולטה למשפטים:  03-5318415, Llb.law@biu.ac.il

בר אילן

בר אילןצילום: יחצ

לימודי משפטים בקריה האקדמית אונו

הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו היא הפקולטה הגדולה בישראל ללימודי משפטים. המקום מאפשר לסטודנטים לימודים במגוון מסלולים גמישים המותאמים הן לצעירים בתחילת דרכם והן לבעלי משפחות המעוניינים לשלב עבודה ולימודים. 

הייחודיות: הקריה האקדמית משלבת הכשרה בתחומי המשפט המגוונים תוך דגש על לימוד מעשי במרכז סימולציות חדשני ובהשתלבות בקליניקות משפטיות מובילות: קידום נוער וצעירים, משפט רפואה ופסיכיאטריה, קליניקה לתביעות משטרתיות ועוד. 

ניתן ללמוד במסלולים שונים ומותאמים: מסלול ערב הכולל שני ערבים בשבוע בלבד, מסלול ערב ושישי או לחלופין מסלול בוקר הכולל שלוש פעמים בשבוע.

בנוסף, הקריה האקדמית אונו מספקת מענה ייחודי לסטודנטים דתיים כאשר לכל אורך התואר מלווה אתכם מינהל הציונות הדתית המעניק מלגות נדיבות, מעטפת חברתית-דתית תומכת, יחס אישי, פעילויות, סיורים, הרצאות, בית מדרש בראשות הרב חגי לונדין, וליווי אישי לאורך התואר במענה לכל פנייה.
 
איפה:  חיפה, ירושלים , קרית אונו, אור יהודה (חרדי)

מרצים בולטים: פרופ' יובל אלבשן, פרופ' גבריאלה שלו, פרופ' זוהר גושן, פרופ' יצחק כהן.

תנאי קבלה: ממוצע בגרות משוקלל 95 ומעלה או פסיכומטרי (אפשרות למכינה) או תואר ראשון ממוסד מוכר בציון 80 לפחות או תואר שני/שלישי ממוסד אקדמי מוכר. 

מלגות: 
מלגה מיוחדת למצטייני פסיכומטרי שהינם בעלי ממוצע בגרויות גבוה.  בנוסף, מלגה ייחודית לבני ובנות הציונות הדתית עד לגובה של 31,850 ש"ח לתואר ראשון (בהגשת בקשה וע"פ תקנון). בנוסף מצטייני פסיכומטרי יכולים להגיש בקשה למלגת "רקטור" המעניקה הנחה משמעותית מאוד בשכר הלימוד.
 
מעונות: בסמוך מאוד לקמפוס המרכזי בקריית אונו, ישנו מבנה מעונות השייך לחברה פרטית. תחבורה ציבורית נגישה.
 
לפרטים והרשמה

לימודים בקריה

לימודים בקריהצילום: תומר יעקובסון

 

בית הספר למשפטים המכללה האקדמית צפת 

המדובר בבית ספר ראשון למשפטים במכללה ציבורית, ובוגריו נהנים מהכשרה מקצועית איכותית, השכלה רחבה ועולם ערכים המאפיין את בית הספר למשפטים ואת המכללה כולה.

הייחודיות: מטרת הלימודים בבית-הספר היא להעניק לסטודנטים את החינוך המשפטי הדרוש למלא את תפקידיהם השונים באופן מקצועי, אתי, מוסרי ותוך רגישות לערכי יסוד דמוקרטיים מהותיים.
תכנית הלימודים מורכבת מקורסי חובה, מקורסי בחירה ומקורסי חובת-בחירה הכוללים שיעורי בחירה, קליניקות, סדנאות וסמינרים. הלימודים בתכנית מלאה מתפרסים על פני 7 סמסטרים (3.5 שנים) .

איפה: צפת

מרצים בולטים: פרופ' מוחמד ותד, פרופ' גדעון ליבזון, פרופ' רינה קיטאי, פרופ' תמר גידרון .

תנאי קבלה:  עמידה בציון הבגרות + ציון הפסיכומטרי ברף הנדרש, ראיון קבלה אישי.

מלגות: שכר הלימוד לתואר הוא שכר לימוד אוניברסיטאי. בנוסף, המכללה מציעה מגוון רחב של מלגות לימוד לסטודנטים לפי עמידה בקריטריונים שונים: סוציו-אקונומיים, התנדבות בקהילה, שילוב הלימודים האקדמיים עם לימודים תורניים ועוד.

חברי הקהילות והגרעינים זכאים למלגת לימודים משמעותית ובחלק מהפרויקטים אף מענקי סיוע למימון שכ"ד. שנת הלימודים הראשונה היא חינם לפי חוק הלימודים בפריפריה, והסטודנטים זכאים לשלל מלגות לחיילים משוחררים ועוד. השנה הוענקו לסטודנטים במכללה מלגות בסכום של כמיליון ₪ לכ-1,200  סטודנטים זכאים.

מעונות: המכללה מעמידה לרשות הסטודנטים מעונות נוחים בהם דירות סטודיו ואחרות, המיועדות למגורי 2-3 סטודנטים במבנה מעונות הסמוך למכללה. כמו כן בעיר העתיקה של צפת, ברחבי העיר ויישובי הסביבה, מוצעות שלל דירות להשכרה. 

לפרטים ולהרשמה ולברור תנאי הקבלה ניתן לפנות למרכז הכוונה והרשמה של המכללה בטלפון ומייל:
1800344544 או במייל  hahvana@zefat.ac.il או באתר המכללה

מכללת צפת

מכללת צפתצילום: יוני לובלינר

לימודי תעודה במשפטים באוניברסיטה הפתוחה

האוניברסיטה הפתוחה מציעה שני מסלולים של לימודי תעודה במשפטים: לימודי תעודה במשפט ציבורי, ולימודי תעודה במשפט עסקי.

הייחודיות:  שתי התכניות מציעות לימודים אקדמיים חלקיים במשפטים, המקנים ידע תיאורטי בשילוב ידע מעשי, ומאפשרות צבירת שעות אקדמיות.

התוכניות מיועדות לבוגרי תואר ראשון ממגוון תחומי ידע ומתאימות  לעובדי המינהל הציבורי, עובדי המגזר העסקי, עובדי חברות ממשלתיות והמגזר השלישי המעוניינים לרכוש ידע במשפט ציבורי או במשפט עסקי, וכן לבעלי תואר ראשון שאינו במשפטים השוקלים ללמוד תואר במשפטים ומעוניינים להתנסות קודם לכן בלימודים חלקיים. מסיימי מקבץ מסוים של קורסים במסגרת התעודה במשפט ציבורי יכולים לקבל הכרה בקורסים לצורך קבלה ללימודי תואר ראשון במשפטים, במסגרת אפיקי מעבר שעליהם חתומה האוניברסיטה הפתוחה מול אוניברסיטאות אחרות.

הלימודים בתכניות מתנהלים בשיטת הלימוד הייחודית של האוניברסיטה הפתוחה, המשלבת בין הנחיה פרונטלית בקמפוס, הנחיה מקוונת בטכנולוגיות מתקדמות ואתרי קורסים עשירים בחומרי לימוד המהווים סביבת למידה מלאה. משך הלימודים וקצב הלימודים הם אישיים ונקבעים בהתאם להעדפות של כל סטודנט וסטודנטית, באופן המאפשר שילוב של הלימודים בקריירה ובשאר תחומי החיים.

איפה: הקמפוסים פזורים ברחבי הארץ

מרצים בולטים: הקורסים בתכניות פותחו על ידי אנשי אקדמיה בכירים בתחום המשפט, ביניהם פרופ' ברק מדינה, ד"ר לילך ליטור,  פרופ' דפנה ברק-ארז

תנאי קבלה: התכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון בלבד ממגוון תחומים. 

מלגות: אין

מעונות: אין. הלימודים ברובם מקוונים, ככה שאתם יכולים להישאר בבית של ההורים. 

לפרטים והרשמה: לימודי תעודה במשפט ציבורילימודי תעודה במשפט עסקי

האוניברסיטה הפתוחה

האוניברסיטה הפתוחהצילום: יחצ

 

הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית 

הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית היא המוסד האקדמי המוביל כיום בארץ, ושמרה לאחרונה על מעמדה כפקולטה המובילה בישראל וכאחת הפקולטות למשפטים הטובות בעולם לאחר שבסוף חודש יוני 2020 דורגה במקום ה-33 בעולם ובמקום ה-1 בישראל במדד הבינלאומי לתחום המשפטים על ידי דירוג שנחאי של אוניברסיטת שנחאי ג׳יאטונג לשנת 2020. הפקולטה רשמה בשנים האחרונות עלייה מרשימה במדד זה. בשנה שעברה דורגה הפקולטה במקום ה-36 בעולם בדירוג שנחאי.

הפקולטה מציעה כיום למעלה מ-200 קורסים בכל שנה במגוון רחב של תחומים: משפט פרטי ומשפט ציבורי, משפט בינלאומי ומשפט פלילי, קורסי משפט משווה וקורסים בינתחומיים, סמינרים וקליניקות, סדנאות מחקריות וסדנאות מעשיות. מיטב החוקרים והמרצים חולקים את הידע, המומחיות ונקודות המבט הייחודיות שלהם עם הסטודנטים, ומאפשרים לקהל הסטודנטים להתמקד בתחומים הקרובים לליבם.

הייחודיות: הפקולטה מציעה עשרות תכניות לשילוב בין לימודי משפטים לבין כל התחומים במדעי החברה, הרוח ועוד. בין התוכניות הקיימות ניתן למצוא את תוכנית מכפיל במשפטים (תואר ראשון במשפטים, בכלכלה ובפילוסופיה), תואר בוגר עם מסלול מואץ לתואר מוסמך במשפטים, תואר בוגר עם מסלול מואץ לתואר מוסמך במנהל עסקים ועוד. הפקולטה מעודדת את הסטודנטים שלה בשגרה לנסוע לסמסטר בחו״ל במסגרת אחת מ-25 תוכניות חילופי סטודנטים המתקיימות עם פקולטות למשפטים מובילות בעולם. כמו כן, הפקולטה משתתפת במספר גדול של תחרויות בינלאומיות במתכונת משפט מבויים, המאפשרות לתלמידיה להתנסות בהכנת כתבי טענות בכתב ובטיעונים בעל-פה בקשת רחבה של נושאים, וביחס לסוגיות בינלאומיות מורכבות ומאתגרות.

חברי הסגל של הפקולטה ממלאים שורה של תפקידים ציבוריים בכירים, ומייעצים באופן שוטף לגופים רשמיים ולא-רשמיים בארץ ובעולם. הפקולטה עצמה מקיימת קשרים מקצועיים עם משרדי עורכי הדין המובילים בישראל ומעניקה לבוגריה שירותי השמה בהם. כמו כן, המרכז לחינוך קליני בפקולטה מעניק תמיכה משפטית משמעותית לאוכלוסיות מגוונות באזור ירושלים, כשבבסיס לכל הפעילויות האלה עומדת התובנה כי אל לפקולטה להיסגר ב"מגדל שן" אקדמי מנותק מצורכי החברה הישראלית.

איפה:  קמפוס הר הצופים, ירושלים.

מרצים בולטים הרקטור פרופ' ברק מדינה, הדיקנית פרופ' דנה לוינסון-זמיר, דיקן הסטודנטים פרופ' גיא הרפז, פרופ' אליקים רובינשטיין, פרופ' יובל שני, פרופ' אלון הראל.

תנאי קבלה ציונים גבוהים בתעודת בגרות ובחינה פסיכומטרית.

מלגות:  הפקולטה למשפטים מעניקה עשרות פרסים על הצטיינות בלימודים, כתיבת עבודת מחקר ייחודיות ופעילות חברתית. מדור הסיוע באגף למנהל תלמידים שבאוניברסיטה מעניק מלגות סיוע על בסיס צורך כלכלי.

מעונות כלל מעונות הסטודנטים השייכים לאוניברסיטה העברית בירושלים. 


הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב 

הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב היא אחד המוסדות המובילים ללימודי משפטים במדינת ישראל, ובעלת שם בינלאומי. השפעתה של הפקולטה על עולם המשפט ועל החברה בישראל רבה, והיא מתבטאת במחקר אקדמי ברמה גבוהה ביותר, במעורבות חברתית, בתכניות ובמרכזים הפועלים במסגרתה כמו גם בבוגריה המעולים התופסים עמדות רמות בתחומי המשפט השונים בשירות הציבורי, בעסקים ובפוליטיקה.

תוכנית הלימודים לתואר ראשון כוללת היצע גדול במיוחד של כ- 250 קורסים תיאורטיים מתוכם קרוב ל- 50 קורסים בשפה האנגלית, אשר מועברים על ידי סגל רחב ומגוון ובכלל זה מרצים רבים מן החוץ וממוסדות אקדמיים מובילים בחו"ל. 

הייחודיות:  בפקולטה מסלול ייחודי למצטיינים של סטודנטים שיוכלו ללמוד במקביל תואר במשטים ותואר במדעי המחשב כאשר בתום לימודים של ארבע שנים אותם סטודנטים מסיימים עם שני תארים בשניים מהתחומים המבוקשים ביותר בשוק העבודה. 

בנוסף, הפקולטה מציעה אשכולות בחירה בתחומים מסוימים הפתוחים בפני כל התלמידים שאינם משלבים תואר נוסף, אחל בשנה השנייה ללימודיהם כגון: אשכול סייבר , אשכול יזמות ועוד. 

איפה: תל אביב 

מרצים בולטים: פרופ' שרון חנס, פרופ' מיגל דויטש, פרופ' יורם דנציגר, פרופ' רועי קרייטנר 

תנאי קבלה: מועמדים בעלי תעודת בגרות ישראלית ובחינה פסיכומטרית. 

מלגות: ניתן לפנות למדור למלגות לסיוע כלכלי של האוניברסיטה לקבלת מלגות והלוואות. 

מעונות: מעונות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב

 

הפקולטה למשפטים במכללת ספיר

בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר הינו בית הספר למשפטים הצעיר ביותר בארץ. ככזה, הוא נשען על יסודות רעננים בעלי מעוף ותעוזה, על השכלה משפטית עדכנית ויישומית, יד רחב בחקיקה ופסיקה עם יסודות המשפט וההליכים המעצבים את השיטה המשפטית. בית הספר שואף לעצב עורכי דין מהמעלה הראשונה, שופטים, חוקרים אקדמיים ובעלי עיסוקים נוספים המצריכים השכלה משפטית. 

היחודיות: בית הספר מאופיין במחויבות עמוקה לנושאים חברתיים עקרוניים, לזכויות האדם ולאזרחות מעורבת. בית הספר מעודד את תלמידיו להתנדב במסגרות משפטיות שונות ולתרום לחברה באמצעות הידע המשפטי שלהם, כמו בבית המשפט הקהילתי, בארגון הל"ב במשפט ובמיזמים חברתיים אחרים. 

החל משנה ב' הסטודנטים משתתפים בקליניקות המפעילות תחנות לסיוע משפטי בעיירות וישובים בנגד ומנגישות את המשפט לאנשים שאינם ממצים את זכויותיהם בתחומים כמו: דיור ציבורי, ביטוח לאומי ושלטון מקומי. הקליניקות משרתות מאות פונים יהודים ובדואים. 

איפה: נגב צפון -מערבי (שער הנגב) 

מרצים בולטים: ד"ר יופי תירוש, ד"ר אורנה אליגון-דר, השופט צבי סגל, השופט אלון אופיר  

תנאי קבלה: ציון משוקלל (סכ"ם) של ממוצע הגרות וציון הפסיכומטרי 87.5 ומעלה.  סטודנטים בעלי תואר ראשון- ציור ממוצע 75 ומעלה בתואר אקדמי במקצועות הריאליים המוכר על ידי המל"ג או ציון ממוצע 80 ומעלה בתואר אקדמי במקצועות הרוח, והמל"ג המוכר על ידי המל"ג. 

מעונות: אגודת הסטודנטים מסייעת בהפניית סטודנטים המעוניינים לגור במהלך לימודיהם באזור המכללה למעונות בסביבה: בשדרות, בכפר הסטודנטים וכן בקיבוצים הסמוכים.