תיכון דתי בהדר גנים

קבוצת הורים ורבנים שואפת להקים תיכון דתי-תורני לבנים בשכונת הדר גנים שבפתח תקווה, שיפעל כ"ישיבה תיכונית מודרנית"

חדשות כיפה אורי פולק 07/04/11 00:00 ג בניסן התשעא

תיכון דתי בהדר גנים
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

קבוצת הורים, רבנים ומחנכים, פועלת בחודשים האחרונים להקמתו של בית ספר תיכון דתי-תורני לבנים בשכונת הדר-גנים שבפתח תקווה. יוזמה זו קמה על רקע רצונם של ההורים להתאים את אופי הלימוד התורני הנהוג כיום בישיבות התיכוניות לרוח התקופה, תוך התאמות לצרכים הייחודיים של חינוך תיכוני-תורני לבנים בימינו.

סיבה נוספת להקמת בית הספר היא ההתמודדות עם גובה שכר הלימוד החודשי הנהוג כיום בישיבות, שלדברי ההורים "נוסק מעל גבול יכולתן הכספית של משפחות רבות ומביא רבות אל סף קריסה כלכלית". ליוזמה שותפים הרב צבי יניר, הרב עדי בן-שחר וכן קבוצת הורים, רובם בעלי מקצועות חופשיים ודיירי השכונה, המעוניינים לחנך את ילדיהם על פי מתכונת אחרת.

דווקא בשל העובדה כי רבים מהאבות השותפים ליוזמה הינם בעלי רקע ישיבתי, הם אכן מודעים היטב למעלותיה ולחסרונותיה של הישיבה התיכונית, בעבר ובהווה. "היוזמה קמה בשל תחושת הורים רבים שאת המודל החינוכי הזה, לו זכויות היסטוריות ועכשוויות רבות, יש לעדכן ולהתאים לדורנו", מציינים היוזמים במכתב שהופץ לכלל ההורים המעוניינים.

לדבריהם, על בית הספר החדש "לספק לבנים חוויה של לימוד תורה משמעותי, מתוך בחירה ואהבת תורה, ולא מתוך כפייה ושעות ארוכות של בטלה סמויה שמשניאות על התלמידים את לימוד התורה", ועם זאת, להוות מוסד חינוכי המשתלב במרקם החיים של השכונה ובפעילות החברתית בה. ההורים שואפים להקים בית ספר שיפעל על בסיס חוק חינוך חובה חינם, דבר "שיקל משמעותית את העומס הכלכלי הכבד המוטל על משפחות דתיות המבקשות להעניק לבניהן חינוך דתי איכותי".

"בשלב זה אנו פועלים להקמת מחזור כיתות ז'-ח' (ולפי הביקוש אולי גם ט') בשנת תשע"ג, ולהמשיך הלאה במתכונת "בית ספר צומח"", מסביר הרב צבי יניר, אחד מיוזמי המהלך, שמציין כי למעלה מ-80 משפחות כבר חתמו על העצומה והביעו התעניינות בהקמתו של בית הספר. להערכת ההורים, כ-50 תלמידים למחזור יהוו "מאסה קריטית" מספקת עבור מגמות מגוונת באיכות גבוהה, ציוד מתקדם למעבדות ושאר אמצעים לוגיסטיים.