עליזה לביא: הצלחה של נשים זו הצלחה של המדינה

בטקס תארים ל 162 בוגרות קמפוס טל של המרכז האקדמי לב אמרה ח"כ לביא כי הפערים בין גברים לנשים עם אותו תפקיד אותו ותק אותה השכלה ואותה עשייה עדיין גבוהים מדי וחלק מתפקידה בכנסת הוא לתקן זאת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/17 10:39 ב בניסן התשעז

עליזה לביא: הצלחה של נשים זו הצלחה של המדינה
אבי חיון, צילום: אבי חיון

השבוע התקיים בהיכל שלמה טקס קבלת תארים למחזור ה-15 של קמפוס טל של המרכז האקדמי לב בירושלים. בטקס השתתפו 162 בוגרות חדשות, אשר סיימו את לימודיהן במקצועות ההנדסה, כמו פיסיקה, הנדסת אלקטרו אופטיקה, ביואינפורמטיקה, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת תוכנה, מדעי המחשב, חשבונאות ומערכות מידע.

במסגרת האירוע גם חולקו תשעה פרסי הצטיינות ומלגות לבוגרות אשר הפגינו כישורים ויכולות מיוחדים כמו גם סיוע לחברותיהן להצליח. בין הבוגרות סיימו גם מספר תלמידות "טליה", אולפנה לבנות מבריקות ומוכשרות בתוך אולפנת "עמליה" שבמסגרתה בנות עם נתונים גבוהים משלבות לימודים אקדמיים עוד במהלך התיכון. כך הן יכולות לסיים תואר ראשון במדעי המחשב בקמפוס טל כבר בכיתה י"ג.

ראשי המרכז האקדמי לב הנשיא פרופ' חיים סוקניק, הרב יהונתן אורן ראש מדרשת טל, אתי שטרן ראש קמפוס טל, סגל המרצים, ראשי המחלקות ומשפחות הבוגרות לקחו חלק באירוע וכיבדו את הבוגרות.

אורחת הכבוד, חברת הכנסת עליזה לביא, בירכה את הסטודנטיות ואמרה: "בזבוז הון של נשים זה בזבוז של תל"ג של המדינה. ההצלחה שלכן כנשים זו לא טובה שהמדינה עושה לנשים. העולם התקדם ואנחנו נמצאים במקום טוב יותר מהעבר אבל עדיין אין למשל יום לימודים ארוך. בשוק העבודה לא שואלים נשים האם יש להן סידור לילדים לשעות אחר הצהריים. המטרה של החקיקה שאנו מקדמות בכנסת היא לבדוק ולסייע לנשים היכן שניתן. המציאות היא שהפערים בין גברים לנשים גבוהים מאוד ועל אותו תפקיד, אותו ותק, אותה השכלה ואותה עשייה לרוב גברים מרוויחים יותר".

(צילום: אבי חיון)

נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק אמר לבוגרות: "הענקת תארים הוא סיום של הלימודים והתחלה של כניסה לעולם העשייה. בנקודת מפנה זו בחיים, אתן עם הפנים לעתיד, עם תחושת התרגשות ושמחה, אבל גם נזכרות בכל מה שלמדתן בשנים האחרונות ויוצאות לשוק העבודה הכי מוכנות לתעשייה. אין לי ספק שהכלים שרכשתן והחוויות שקיבלתן במהלך הלימודים יישארו אצלכן לאורך ימים ושנים ושתקדשו שם שמים בכל מקום עבודה".

ראש מדרשת טל, הרב יהונתן אורן ביקש לתת טיפ לבוגרות לעולם העבודה מתוך "פרשת החודש": "מצוות קידוש החודש היא המצווה הראשונה שניתנה לעם ישראל. ראש חודש הוא ראש לכל ההתחדשויות. כמו שהלבנה מתחדשת כך גם על עם ישראל מצווה להתחדש. ההתעלות וההתחדשות המתמדת, הרצון להתקדם ולפעול יותר בכל התחומים, מהווים עיקרון יסוד. לא לקפוא על השמרים. להיות יותר: בעבודת ה׳ ובעבודת הפרנסה, בבין אדם למקום ובבין אדם לחברו".