משפחה עד הקצה

משפחה שלמה החליטה להעפיל לפסגת הר שגובהו כמעט 6 ק"מ. סרט דוקומנטרי בחר לתעד אותם

חדשות כיפה אלעד רותם 29/10/09 00:00 יא בחשון התשע

משפחה עד הקצה

הסרט "משפחה עד הקצה" בבימויו של גלעד גולדשמידט ובהפקת go2films זכה בפרס חבר השופטים של סיגניס בפסטיבל Religion Today שנערך באיטליה. הסרט מספר את סיפורה של משפחה ירושלמית דתית עם ארבעה ילדים, ביניהן ילדה בת 8, המעפילה אל פסגת הקילימנג'רו,ההר הגבוה באפריקה. במהלך השנים ניסו אלפי אנשים להגיע לפסגת ההר שגובהו 5,895 מטר.

 

יורם דרוקר, אב המשפחה ויוזם המסע, משוכנע שחוויות משפחתיות שכאלה בונות את האישיות של ילדיו ומעמיקות את היסודות המשפחתיים. הסרט מלווה את המסע המשפחתי, משלב ההכנות המדוקדקות, דרך ההתמודדויות הפיסיות והמנטאליות ועד ל"גג של אפריקה".

"משפחה עד הקצה" מאפשר הצצה אל משפחה מיוחדת, משאיר את הצופים להרהר אודות עצמם ומשפחתם, כמו גם לחשיבה מחודשת על סדרי עדיפויות בחיים וחלומות

 




מתוך נימוקי השופטים: חבר השופטים הבינ"ל של סיגניס (SIGNIS) החליט להעניק את הפרס לסרט הדוקומנטרי "משפחה עד הקצה". על בסיס של חוויה משפחתית, היכולה להיתפס כאנקדוטית, מצליח הבמאי לעורר באופן מטאפורי, את המסתוריות של האתגר הרוחני בקהילה. באינטליגנטיות, מקוריות ועם הומור תוקף הבמאי נושא עכשווי, תוך שהוא מדגיש את ערכי האחדות והכבוד ההדדי בחיי משפחה, סובלנות כלפי התמודדויות מול קשיים והשלמה עם מוגבלות היכולת האנושית -אישית.