משבר כלכלי בתנועת הנוער "עזרא"

פרסום ראשון: תנועת הנוער הדתית-לאומית נקלעה לגרעון כלכלי והחליטה לפטר שישה עובדים מההנהלה הארצית. עזרא: צעד בלתי נמנע כדי לשמר הפעילות

חדשות כיפה אורי פולק 30/01/11 00:00 כה בשבט התשעא

משבר כלכלי בתנועת הנוער "עזרא"
יחצ, צילום: יחצ

תנועות הנוער בישראל מעולם לא נהנו משפע כלכלי או תקציבים בלתי מוגבלים, אך לפחות הפעם, עבור תנועת הנוער הדתי-לאומי "עזרא", הדוחק היה בלתי נסבל.

לכיפה נודע כי באחרונה נקלעה התנועה אל משבר כלכלי חסר תקדים בתולדותיה, אשר הכריח אותה לפטר שישה מעובדי ההנהלה הארצית - זאת בשל גירעון כספי שנצבר בשנת הפעילות האחרונה. ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר, בעקבות התכנסות מיוחדת של הנהלת התנועה.

עוד קודם לכן התעכבה התנועה בתשלומי השכר למרבית העובדים ב"עזרא" במפעלי הקיץ. במשך חודשים ארוכים המתינו העובדים לתשלום שכרם - ללא הועיל. ב"עזרא" הבטיחו להם כי התשלום מתעכב, שלא באשמתם, ושיזכו לקבלו בקרוב. אמנם, נכון להיום, שולמו כל משכורות העובדים.


(צילום: יחצ)


ב"עזרא" מסבירים כי מהלך הפיטורים היה צעד בלתי נמנע, זאת כדי שלא לפגוע בפעילות התנועה השוטפת. בשיחה עם כיפה מסביר דובר התנועה, עידו בן-פורת, כי "בהתייעצות עם ועדת הכספים הוחלט שלא לצמצם את הפעילות הארצית ולא לקצץ בתקציבי התנועה שמיועדים לעשייה חברתית וחינוכית. אכן בצעד בלתי נמנע הוחלט למעט את מספר העובדים בשכר בהנהלה הארצית כדי לצמצם באופן מיידי את הגירעון הכלכלי ולשמר את הפעילות התנועתית".

לדבריו, "עד לאחרונה מרבית העובדים במפעלי התנועה בקיץ האחרון לא קבלו את שכרם המגיע להם, זאת עקב איחור מתמשך בכספי התמיכה של משרד החינוך לתנועות הנוער. עם קבלת כספי התמיכה הממשלתיים נפרעו החובות ושולמו באופן מיידי כל המשכורות".

גורם ב"עזרא" מסר לכיפה כי להערכתו תצליח התנועה להשתקם ולצאת מהמשבר - וכי הדבר תלוי בעיקר בהחלטות הכלכליות שתקבל מעתה ואילך. "המצוקה הכלכלית איננה רק פועל יוצא של תקציבים נמוכים או היעדר תמיכה כלכלית, אלא גם ואולי בעיקר של התנהלות נבונה יותר מבחינה תקציבית. אני מעריך שהצעד האחרון, שהוביל לפיטורים בהנהלת התנועה, מלמד על אומץ ונכונות לפתור את המשבר באופן מושכל ונבון ולרווחת החניכים", הוא מסביר.