מצמצמים במשלוחי המנות

סקר שנערך לקראת ימי הפורים מצביע על מגמת חיסכון במשלוחי המנות המסורתיים: כעשירית מהציבור יוותר על המשלוחים, זאת בשל המצוקה הכלכלית

חדשות כיפה אורי פולק 10/03/11 00:00 ד באדר ב'

מצמצמים במשלוחי המנות
Yoninah-cc-by, צילום: Yoninah-cc-by

9% מהציבור שבמהלך כל השנים הקודמות נהג לשלוח משלוחי מנות, לא יעשה זאת השנה, זאת כתוצאה ממצוקה כלכלית - כך עולה מסקר שנערך על ידי עמותת החסד "חסדי נעמי", זאת לקראת ימי הפורים. הסקר, שנערך בקרב 501 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה, מצביע על ההשלכות המשמעותיות של המצב הכלכלי על משלוחי המנות השנה.

7% מהנשאלים בסקר ציינו כי בשל המצב הכלכלי תקציב משלוחי המנות של משפחתם ירד בין 30%-50% מאז השנים שעברו. 11% ציינו שממשיכים לשלוח מנות כרגיל אך המוצרים זולים יותר ופחות ממותגים, ו-29% ציינו שהמצב הכלכלי לא פגע במנהג ובתקציב משלוחי המנות. 43% ציינו שהם לא נוהגים לשלוח משלוחי מנות.


(מתנדבים במחסני חסדי נעמי, צילום: מורג ביטן יחצ)


באופן כללי הצביע על סקר על כך שכ-57% מהציבור הכללי נוהגים לשלוח משלוחי מנות, זאת לעומת 43% ממי שנמנע מהמנהג. כמו כן עולה כי נשים שולחות יותר משלוחי מנות מגברים, 61% מהנשים לעומת 52% מהגברים בלבד. מהסקר עולה כי בקרב אלה שציינו שהשנה לא יוכלו לשלוח משלוחי מנות בשל המצב הכלכלי, בולטת התופעה שהרבה יותר גברים (11.5%) לעומת נשים (7.2%) ציינו שהמצב הכלכלי הביא לכך שהשנה לא ישלחו משלוחי מנות.

מבין מי שהחליטו לשלוח מנות השנה, החליטו 33% להסתפק במשלוח אשר ערכו לא עולה על כחמישים שקלים. 18% נוספים מסתפקים במשלוח שערכו בין 50 ל-100 שקלים ו-29% החליטו על משלוחי מנות יקרים יותר.