ממ"ד עמיטל

בית הספר הממלכתי דתי בשכונת חומת שמואל שנקרא על שמו של הרב יהודה עמיטל זצ"ל יצא לדרך. ברקת: מקווה שהתלמידים יגדלו על ברכיו

חדשות כיפה אורי פולק 17/02/11 00:00 יג באדר א'

ממ"ד עמיטל
גקי לוי, צילום: גקי לוי

בירושלים נחנך אמש (ד) בית הספר הממלכתי הדתי בשכונת חומת שמואל, שייקרא על שמו של מייסד ישיבת הר עציון, הרב יהודה עמיטל זצ"ל. טקס חנוכת בית הספר התקיים במעמד הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ראשי ישיבת הר עציון ובני משפחתו של הרב עמיטל.

"הרב עמיטל תמיד זכר שבמרכז עומד האדם, כבודו, ובטחונו. שהפלא הציוני מתמצא בריבונות ובעצמאות של העם היהודי בציון", אמר ראש עיריית ירושלים. "הנחת המוצא שלו הייתה כי עם ישראל עם אחד הוא - ויש לחפש את המגשר ואת המשותף. הקמת ישיבת הר-ציון וקידום ישיבות ההסדר הם קירוב ושילוב של עולם התורה עם צה"ל והמשימות הלאומיות", הוסיף ברקת.

ברקת הוסיף וציין כי "רעיונותיו ודמותו הגיעו לרבבות והתנחלו בליבם, ולכן כה ראוי לקרוא על שמו בי"ס כאן בירושלים, בירת ישראל. אני גאה ושמח ששנה לאחר לכתו של הרב החליטה מועצת העיר ירושלים לכבד את זכרו ומורשתו בקריאת מוסד חינוכי על שמו ואני מקווה שהתלמידים והקהילה יגדלו על ברכי ערכיו".

קודם לטקס התקיימו בבית הספר פעילויות שונות בעניינים שונים הקשורים לתורתו של הרב עמיטל ואישיותו: קידוש השם וחילול השם, הניגון "וטהר לבנו לעבדך באמת", קבלת השונה והדעה השונה, וסיפור התינוק הבוכה.

סייע בהכנת הכתבה: מוטי גוטמן