מהפכת הכיתות הקטנות: לא ביהודה ושומרון

תושבים ביהודה ושומרון אשר פתחו את רשימת בתי הספר בהם יפתחו כיתות חדשות התאכזבו: רק בשני בתי ספר ביו"ש יפתחו כיתות. הקפאה בפועל? מתברר כי גם בתחום החינוך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/08/15 10:34 ט באלול התשעה

מהפכת הכיתות הקטנות: לא ביהודה ושומרון
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

בקול רעש גדול הכריז שר החינוך נפתלי בנט על 'מהפכת הכיתות הקטנות', ובעשרות בתי ספר יפתחו כיתות חדשות על מנת להמעיט את מספר התלמידים בכיתה. בשנת הלימודים תשע"ו יפתחו למעלה מ-300 כיתות א' חדשות בהתאם להחלטתו של בנט להגביל את מספר התלמידים בכיתות א' ל-34 תלמידים בכיתות שברשויות החזקות ו-32 תלמידים בכיתה ברשויות החלשות.

ברשימה שהתפרסמה היום נחשפו בתי הספר אשר בהם יפתחו כיתות חדשות, בכללם נפתחו עשרות כיתות חדשות ביישובים הערביים, בערים הגדולות וביישובים רבים ברחבי הארץ. כך לדוגמא, בירושלים יפתחו כיתות חדשות בלא פחות מ-23 בתי ספר, באשקלון יפתחו כיתות חדשות ב-7 בתי ספר חדשים וב-26 יישובים ערביים ודרוזים יפתחו כיתות חדשות. ברהט לדוגמא יפתחו כיתות חדשות ב-8 בתי ספר.

תושבים ביהודה ושומרון אשר פתחו את הרשימה הבוקר (ב') הופתעו לגלות כי בעוד בערים הגדולות וביישובים הערביים נפתחו מאות כיתות חדשות, מתברר כי ההקפאה השקטה חלה גם על מוסדות החינוך שלהם. למעשה, כך עולה מהרשימה, יפתחו כיתות א' חדשות רק בשני יישובים ביהודה ושומרון - באלקנה ובקרני שומרון, וביישובים אלו נפתחו כיתות בשני בתי ספר בלבד.

האירוניה הגדולה, מעבר לעובדה ששר החינוך הינו מהבית היהודי, ואמור לקדם את יהודה ושומרון, הינה שביישובים רבים ביהודה ושומרון אחוז הילודה גבוה יותר, וכיוצא מכך גם אחוז התלמידים הנכנסים לכיתות א'. אומנם, בעבר נבדק ונמצא כי במקרים רבים התלמידים בבתי הספר הדתיים נהנים מכיתות יותר מרווחות, אך דבר זה מתרחש בין היתר בשל ריבוי בתי הספר הפרטיים.

"מספרים לנו כל הזמן על כך שאין הקפאה אבל מתברר שבבתי הספר יש הקפאה", מספרת א' מאחד היישובים ביו"ש אשר ביקשה להישאר בעילום שם. "מפתיע שבזמן שיש מאות אלפי ישראלים ביהודה ושומרון, כמות הכיתות החדשות אפסית. נראה שאף אחד לא סופר אותנו גם בתחום החינוך".