לראשונה מאז הקמת המוסד: וועד העובדים ישבית המרכז האקדמי לב

לראשונה מאז הוקם המרכז האקדמי לב, ישביתו חברי וועד העובדים את שירותי המנהלה. הנהלת המרכז: קוראים לוועד העובדים לשתף פעולה במשא ומתן

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/10/15 22:46 ט בחשון התשעו

לראשונה מאז הקמת המוסד: וועד העובדים ישבית המרכז האקדמי לב
אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Maya Levin, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Maya Levin, פלאש 90

וועד העובדים המנהליים במרכז האקדמי לב בירושלים המאוגדים בכוח לעובדים, ישבות ביום ראשון הקרוב למשך יום אחד. במסגרת השביתה לא יינתנו שירותי מנהלה ל-4000 הסטודנטים וסגל המרצים.

העובדים קובלים על היעדר בטחון תעסוקתי ועל הזנחה של שנים בתוספות שכר. "כשאספנו את דרישות העובדים נדהמנו לגלות כי לעובדים רבים לא חל שינוי בשכר לחלקם-במשך חמש שנים -לאחרים קרוב לעשור!" אומרת אורלי שיף, מראשי הוועד.

עוד מוחים העובדים על פערי שכר משמעותיים בשכר העובדים, בין עובדים המבצעים עבודה זהה. "הגיע הזמן לשים סוף למדיניות השכר המפלה: לא ייתכן כי עובדים החולקים שנים את אותו המשרד ומבצעים את אותה עבודה יזכו למשכורות שונות באופן משמעותי בשל גחמות ההנהלה" מוסיפה שיף. "העובדים חוששים מפני פיטורים שרירותיים, אולם ההנהלה מסרבת להגדיר מנגנון שקוף שיספק בטחון תעסוקתי אמיתי".

לאחרונה, מדווחים העובדים לוועד על ניסיונות הפחדה מצד ההנהלה במטרה להרתיע אותם מפעילות בוועד. "במשך שנים מקובל היה כי אסיפות עובדים מתקיימות במהלך יום העבודה. ממש לאחרונה מנסה ההנהלה להלך אימים על העובדים ולמנוע מהם מלהשתתף באסיפות העובדים על ידי הפחתת זמן האסיפה ממשכורתם ודרישה לדיווח על נוכחות באסיפות עובדים. זוהי כמובן התערבות גסה בזכותם של העובדים להתאגד" מבהיר יורי אמינוב המלווה את ההתארגנות מטעם כוח לעובדים.

לדברי העובדים, זוהי איננה הפעם הראשונה בה מנסה ההנהלה להפעיל לחצים על העובדים סביב התאגדותם: לפני כעשרה חודשים הכריז וועד העובדים על סכסוך עבודה בעקבות סדרת התנכלויות לראשי הוועד, דוגמת הצמדת מבקרת פנים לאחת מחברות הוועד, וניסיון לטעון כי חברי הוועד "אינם מתפקדים".

"פגיעה בהתארגנות עובדים במוסדות אקדמיים היא תופעה פסולה וחריגה ואנו קוראים להנהלה להתעשת ולנהל משא ומתן ענייני ובתום לב" מסכם אמינוב. בכוח לעובדים מאוגדות כמה מכללות ציבוריות נוספות בהן מכללות שנקר והמכללה האקדמית תל אביב יפו אשר חתמו לאחרונה על הסכמים קיבוציים ומכללת עמק יזרעאל המצויה במשא ומתן מתקדם.

המרכז האקדמי לב , הוא המוסד האקדמי הראשון בארץ להנגיש לימודים אקדמיים בתחומי ההנדסה וההיי-טק לציבור הדתי לאומי והחרדי. בתחילת הדרך, ב-1969 , הפעילה המכללה את קמפוס לב - בירושלים, לגברים, בשילוב לימודי תורה במתכונת ישיבה גבוהה ולפני כחמש עשרה שנה הוקם בירושלים גם קמפוס טל לנשים, בשילוב המדרשה התורנית.

ברמת גן פועל קמפוס לוסטיג, שהוקם בשנת תשנ"ט כמוסד אקדמאי לבנות חרדיות בוגרות "בית יעקב". הסטודנטים לומדים לתואר ראשון: הנדסת אלקטרוניקה, פיסיקה שימושית, הנדסת אלקטרו-אופטיקה, הנדסת תוכנה, מדעי מחשב, הנדסת מערכות תקשורת, הנדסת תעשייה וניהול, חשבונאות ומערכות מידע, מנהל עסקים, ביו אינפורמטיקה וסיעוד. ותואר שני בהנדסת מערכות תקשורת ומנהל עסקים.

"אנו מעריכים את המכללה וגאים בתרומתנו . דווקא במוסד כזה ראוי כי יחסי העבודה יהיה הוגנים ושקופים יותר". מסכמת שיף.

נשיא המרכז האקדמי לב, פרופ' חיים סוקניק הגיב על הדברים: "המרכז האקדמי לב עבר ב 4 השנים האחרונות תהליך יסודי מבחינה אדמיניסטרטיבית. התהליך היה תהליך עמוק שנגע בכל המישורים הניהוליים כולל תנאי העסקה של העובדים. עקב תהליך זה הארגון מצליח להתמודד היטב עם תנאי השוק והתחרות בתחום ההשכלה הגבוה ולהמשיך להוציא לשוק בוגרים בעלי רמה לימודית מצויינת. במסגרת התהליך, נבחנו תנאי העסקה ונמצא שתנאי העסקה של כל העובדים הינם בקצה העליון שמתיר הרגולטור ומשרד האוצר.

הארגון היום מתנהל בשקיפות מלאה עם קריטריונים ברורים לקידום ועם תהליך מסודר כפי שדורש החוק להפרדות במקרה הצורך. הטענות שהועלו ע"י יור וועד העובדים הגב' שיף, אינן עולות בקנה אחד עם המציאות דבר שגרם להתארגנות נגד השביתה של לא מעט עובדים. הטענות של ארגון כח לעובדים על הפרעה להתארגנות והפחדות עובדים הינם חסרות שחר , תוכנית העבודה של המבקרת הפנימית אינה כפופה להנהלה היא פועלת מכח התקנון והדרישות ע"פ הדין וגם ההנהלה מבוקרת על ידה. אני מקווה שארגון העובדים ימשיך להגיע לדיוני המו"מ על ההסכם הקיבוצי ויפסיק את השימוש בשביתה הפוגעת בארגון ולא תורמת במאום לקידום תנאי העבודה של העובדים.