כנס במכללה ירושלים על שילוב ילדים מאתגרים

הכנס עסק בין היתר בשילוב והכלה של תלמידים עם הפרעות קשב וריכוז, התמודדות עם גיל ההתבגרות, אבחון בציורי ילדים, עבודה עם נוער שאינו קורא באופן תקין, אמפתיה והכלה במקורות חז"ל ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/16 11:52 כא בתמוז התשעו

כנס במכללה ירושלים על שילוב ילדים מאתגרים
יחצ, צילום: יחצ

לקראת פתיחת שנת הלימודים התקיים השבוע במכללה ירושלים הכנס השנתי המוקדש לחינוך מיוחד המתמקד בשאלת השילוב והכלה של ילדים מאתגרים במסגרות לימודים רגילות. אחת הבעיות הקריטיות הנוגעות לחינוך המיוחד מתרכזת ביכולת של מערכת החינוך לשלב ולהכיל ילדים מאתגרים במסגרות רגילות. בכנס דנו המשתתפים בשיטות הוראה, באסטרטגיות למידה, בהתייחסות לבעיות קשב וריכוז ובשירותי סיוע המוצעים להורים, למורים ולתלמידים כדי לאשר שילוב יעיל המקרב בין ילדים רגילים וילדים מאתגרים באותן כתות ובאותם מוסדות חינוך. במסגרת הכנס המכללה ירושלים תרמה תרומה ייחודית לקידום השילוב של ילדים מאותגרים במערכת החינוך וחשיפת באי הכנס למומחים שירצו בכנס היא אחת הדרכים להעביר לציבור ההורים והמחנכים מסר אקדמי ויישומי שיתרום לשילוב יעיל של ילדים מאותגרים במערכת החינוך הכללית.

הכנס עסק בין היתר בשילוב והכלה של תלמידים עם הפרעות קשב וריכוז, התמודדות עם גיל ההתבגרות, אבחון בציורי ילדים, עבודה עם נוער שאינו קורא באופן תקין, אמפתיה והכלה במקורות חז"ל ועוד.

פרופ' יעקב כץ נשיא המכללה ירושלים ציין כי "יש חוק חינוך ממלכתי וחוק חינוך מיוחד שמפרטים עד לפרטים האחרונים כיצד לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכיתות, אבל כשעושים מחקרים, אני רואה שמורים שאמורים לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים מרגישים לפעמים חסרי אונים מול האתגר הגדול שבפניהם ולכן הכנס השנתי שלנו הוא חשוב כל כך היות והוא מעניק כלים לאנשי חינוך והוראה להתמודדות עם הבעיה והאתגר הניצב בפניהם".