ייעוץ זוגי אצל הרב הצבאי

הרבנות הצבאית מגלה מקוריות: חיזוק הקשר המשפחתי של איש הקבע, ואפילו מדרשה על גלגלים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/08 00:00 יז באב התשסח

ייעוץ זוגי אצל הרב הצבאי

פרויקט שיזמה הרבנות הצבאית הולך ותופס תאוצה: ערבי זוגות. ולא, אין הכוונה ליציאה זוגית לפאב דתי הגון, אלא בסיור ערכי של בני הזוג, ולאחר מכן הרצאה מפי רב המתמחה בנושאי זוגיות ומשפחה. היוזמה לפרויקט נולדה מתוך התפיסה כי חיזוק התא המשפחתי של איש הקבע בצה"ל יביא לשיפור יכולותיו גם בביצוע תפקידו. "משפחה מגויסת, התומכת באיש הקבע מתוך הכרה ולא מתוך אילוץ, מהווה רוח גבית לאיש הקבע וליחידה כולה", אומר ראש מדור תודעה יהודית, רב-סרן אבנר כהן. "החיים בצבא תובעניים מאוד, בוודאי למשפחה קרבית, אבל גם בעולם העורפי יש דרישות של הצבא כמו זמינות וכוננות שלא מקובלות במגזר האזרחי. לכן חשוב לנו לחזק את הקשר המשפחתי ואת החוסן של המשפחה המגויסת".


ראשיתו של הפרויקט בימיו של הרבצ"ר הקודם, הרב ישראל וויס. בימים אלו עומדת התדירות, בממוצע, על יציאה שבועית של יחידה אחת לערב זוגות. השאיפה, לדברי גורמים ברבנות הצבאית, היא להגיע לשתי יציאות בשבוע, ובכך להגיע לכל היחידות הצה"ליות.


רב סרן כהן מספר על סוג החיזוק הזוגי: "אחד הרבנים שמתמחים בנושאי משפחה וזוגיות מרצה על חיזוק התקשורת בין בני הזוג ומיסוד חיים שמחים וטובים יותר. ההרצאה עצמה מבוססת על המקורות והגמרא, והדבר היפה ביום הזה הוא שרוב האנשים שבאים הם בכלל לא דתיים. רוב המפקדים מגיעים בחשש - מה כבר הרב הזה יכול ללמד אותנו?. אבל תוך כדי השיחה אתה יכול לראות ששפת הגוף שלהם משתנה מחשש והתלבטות למקום של הקשבה, ואתה רואה את המבטים בין בני הזוג: רגע, הוא מדבר עלינו. התגובות של המפקדים הן מאוד טובות.


יוזמה נוספת של הרבנות הצבאית, המתחילה החודש, היא "המדרשה הניידת". רב בכיר מהרבנות הצבאית יעבור בין המוצבים הקרביים השונים, לצורך העברת שיחות תורניות: "אנחנו לוקחים מרצה בכיר, רב שהיה לוחם ויש לו ניסיון גדול, ומעבירים אותו בין היחידות בשטח: החל משיחות ברמת המוצב שכוללות כעשרים אנשים וכלה בשיחות עם גדוד שלם", מספר רב-סרן כהן. "הרכב יעבור בין המוצבים השונים, הרב יעביר הרצאות בשטח, יחלק שתייה קרה ועלונים בנושאי חגים. בנוסף אנחנו שוקלים לצרף לפרויקט גם את להקת הרבנות הצבאית, שיעשו קטעי שירה לחיילים בשטח".