טשולנט נולד

בביצה הירושלמית נערכים לתחרות הטשולנט הראשונה מסוגה, שצפויה להתקיים בעוד כשבועיים. 200 מתפללים, 12 מתמודדים - ורק טשולנט אחד ינצח

חדשות כיפה אורי פולק 10/01/11 00:00 ה בשבט התשעא

טשולנט נולד
carinny-cc-by-nd, צילום: carinny-cc-by-nd

תחרות ראשונה מסוגה צפויה להתקיים בביצה הירושלמית בעוד כשבועיים, שבת פרשת יתרו, במסגרתה יעמדו סירי הטשולנט למבחן טעימה שלא יבייש אף תוכנית ריאליטי. צעירים דתיים-לאומיים, חברי קהילת "אחדות ישראל" של בית הכנסת "המחתרות" הממוקם בשכונת נחלאות בירושלים, ינסו לקבוע מי יזכה במקום הראשון בתחרות הטשולנט הטעים ביותר.


תתחילו לבשל (צילום: heartajack-cc-by-sa)


כ-12 מתמודדים צפויים להשתתף בתחרות, שתתקיים כמובן רק אחרי תפילת השבת והקידוש בבית הכנסת. כ-200 מתפללים וביניהם חברי צוות השופטים, המורכבים מהדור הבוגר של בית הכנסת לצד דמויות מוכרות נוספות מהשכונה, יסתובבו בין הסירים המהבילים ויבחרו בין המתכונים השונים - המסורתיים יותר או פחות. מארגני התחרות אף מתכננים להציב קלפיות לצורך ההצבעה, זאת כדי לשמור על בחירה שקופה ודמוקרטית.

"התחרות היא למעשה הוקרה לבית הכנסת "המחתרות", בעיקר על תחושת הביתיות שהוא נותן לחברה הצעירים המתפללים בו לכל אורך השנה, למרות פער ניכר של עשרות שנים בין הקבוצות השונות של המתפללים בו", מסביר אמיתי שוחט, מיוזמי התחרות.

לדבריו, למרות שמדובר בתבשיל מסורתי אשר טעמו מוכר כמעט לכל יהודי, התחרות טומנת בחובה לא מעט הפתעות. "יש לי הרגשה שכל אחד מכין טשולנט קצת אחר, עם מרכיבים שונים וצורת בישול שונה, ובסופו של דבר השופטים יכריעו איזה טשולנט הכי טעים", הוא מסביר.